شناسهٔ خبر: 9308669 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت:

چهار دهک درآمدی جامعه از خدمات دندانپزشکی بی بهره هستند

مشهد- ایرنا- معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر چهار دهک درآمدی جامعه از خدمات دندانپزشکی به علت گران بودن این خدمات بی بهره هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،دکتر محمد حاجی آقاجانی روز شنبه در اجلاس مشترک معاونان درمان دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور با مدیران کل سازمان بیمه سلامت در مشهد افزود: راه اندازی کلینیک های دندانپزشکی و حضور دندانپزشکان در این کلینیک ها یکی از برنامه های طرح تحول نظام سلامت به شمار می رود.
وی خاطر نشان کرد: دندانپزشکان در این کلینیک ها مقیم خواهند شد و علاوه بر فراهم شدن فضای کار برای آنها، مردم بویژه اقشار کم درآمد می توانند با قیمت های منطقی از خدمات دندانپزشکی برخوردار شوند.
حاجی آقاجانی افزود : هم اکنون 500 یونیت دندانپزشکی خریدار شده و هر دانشگاه علوم پزشکی کشور که فضای کلینیک دندانپزشکی را آماده کرده باشد، می تواند در اولویت قرار گیرد.
وی در بخشی از سخنانش گفت: ارائه خدمات کیفی در اورژانس های پیش بیمارستانی مهم ترین تکلیف و اولویت وزارت بهداشت به شمار می رود و در این بخش ها باید بهترین نیروها و کارکنان با تجربه، ماهر و با انگیزه گمارده شوند.
معاون وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم بازدید مستمر از خدمات اورژانس های بیمارستانی در سطح کشور گفت : خدمات ارائه شده در بخش های اورژانس بیمارستان ها باید در خور و شان مردم باشد و نیروی انسانی شاغل از اورژانس اعم از منشی، کارگر، پرستار و پزشک باید بهترین ها گزینش شوند.
به گفته وی، پرداختی های پرسنل بخش اورژانس بیمارستانی بین شش تا 10 میلیون ریال بیشتر از سایر پرسنل است و این اقدام در راستای ایجاد انگیزه برای ارائه خدمات کیفی در بین آنها صورت گرفته است.
وی توجه به برنامه زوج های نابارور را از اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانست و افزود: در این راستا تامین منابع مالی برای تکمیل پروژه های مربوط به ناباروری و کمک مالی به بیماران برای درمان ناباروری صورت می گیرد.
معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح تحول نظام سلامت بعد از استقرار اولیه آن باید پایش شود تا از خطوط قرمز عبور نکند.
به گفته وی به ویژه در بخش تامین دارو و تجهیزات برای بیماران به هیچ عنوان نباید بیمار برای خرید دارو و لوازم به خارج از بیمارستان ها هدایت شود و خطر پیش از پیش باید مراقبت شود تا در این زمینه عقب گرد نداشته باشیم.
وی بر لزوم تکمیل پروژه کلینیک های ویژه در دانشگاهها و رعایت استانداردها در احداث آنها، بازسازی فضاهای اقامتی بیمارستان ها، برنامه درمان سکته های قلبی در 31 بیمارستان کشور، اعتبار بخشی گردشگری سلامت، اقدامات کاهش سزارین و ترویج زایمان طبیعی، اجرای طرح قاصدک یا پرداخت مبتنی بر عملکرد در حوزه سلامت و توزیع پزشکان متخصص نیروهای طرحی در سطح کشور تاکید کرد.
به گفته وی، امسال دو هزار و 190 پزشک متخصص در قالب نیروهای طرحی در سراسر کشور توزیع شده اند که این اقدام کمبودهای مرتبط با پزشکان متخصص در مناطق محروم را رفع خواهد کرد و باید تجهیزات و ابزار مناسب برای فعالیت آنها در مراکز درمانی فراهم گردد.
اجلاس مشترک معاونان درمان دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور روز شنبه با مدیران کل سازمان های بیمه سلامت ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز و روز یکشنبه /فردا/ به کار خود پایان می دهد.
3027/1211

نظر شما