شناسهٔ خبر: 7821350 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

همکاری روسیه با ایران در بازسازی فردو

معاون رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد، تهران و مسکو «گفتگوهای موفقیت آمیزی» در مورد همکاری در نیروگاه فردو ایران برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بهروز کمالوندی به خبرنگاران گفت: «ایران و روسیه مذاکرات موفقیت آمیزی در این مورد برگزار کردند».
کمالوندی این اظهارات را پس از آن بیان کرد که سرگئی کرینکو Sergei Kiriyenko رئیس سازمان انرژی اتمی روسیه - روس اتم - گفت، این کشور با ایران در بازسازی نیروگاه غنی سازی اورانیوم در مرکز تحقیقاتی فردو همکاری خواهد کرد.
بازسازی نیروگاه فردو در چارچوب توافق هسته ای و بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک که بین ایران و 6 کشور قدرتمند جهان حاصل شد، انجام می شود.
کارشناسان روس در طرح تبدیل رئاکتور آب سنگین اراک نیز همکاری خواهند کرد و پس از آن روسیه، اورانیوم غنی شده به میزان پایین را از ایران خارج کرده و به جای آن اورانیوم طبیعی به ایران تحویل می دهد.


تولید ایزوتوپ های پایدار در نیروگاه غنی سازی فردو نیز به طور مشترک میان ایران و روسیه آغاز خواهد شد.

 
کمالوندی گفت: روس اتم و سازمان انرژی اتمی ایران در مورد تامین سرمایه طرح ساخت دومین و سومین واحدهای نیروگاهی در نیروگاه هسته ای بوشهر نیز گفتگو کردند که بر اساس قرارداد نوامبر 2014 اجرا خواهد شد.

 

نظر شما