شناسهٔ خبر: 75539090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

حلقه‌های میانی باید زبان مردم در مسیر تحقق عدالت باشند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: اگر حلقه‌های میانی به درستی تقویت شوند، می‌توانند به عنوان بازوی فکری و نظارتی مردم در حوزه‌های مختلف مدیریتی عمل کنند و با نگاه اصلاح‌گرانه، مسیر خدمت‌رسانی را بهبود ببخشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، آیت الله محمد عبادی‌زاده امروز در آئین معارفه دبیر برنامه طلاعات مردمی و مطالبه‌گری هرمزگان با تأکید بر ضرورت محوریت مردم در فرآیند تصمیم‌سازی و نظارت اجتماعی اظهار کرد: امروز جامعه به شکل‌گیری شبکه‌های مردمی منسجم و آگاه نیاز دارد تا بتوانند با اتکا بر ظرفیت‌های محلی، مطالبات واقعی و ملموس را پیگیری کنند.

وی افزود: مطالبه‌گری پایه شکل‌گیری حکمرانی مردمی است دستگاه‌های اجرایی باید حضور و نقش آفرینی گروه‌های مردمی را به رسمیت بشناسند و هیچ‌گونه مقاومتی مانعی در برابر مطالبه‌گری سازنده نباید وجود داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: اگر حلقه‌های میانی به درستی تقویت شوند، می‌توانند به عنوان بازوی فکری و نظارتی مردم در حوزه‌های مختلف مدیریتی عمل کنند و با نگاه اصلاح‌گرانه، مسیر خدمت‌رسانی را بهبود ببخشند.

عبادی زاده با اشاره به اهمیت «اطلاعات مردمی» در تصمیم‌گیری‌های دقیق و واقع‌نگرانه تصریح کرد: هر اندازه داده‌های مردمی و تحلیل‌های میدانی قوی‌تر شود، تصمیمات مسئولان نیز به واقعیات جامعه نزدیک‌تر خواهد بود.

وی بر لزوم هم‌افزایی میان فعالان اجتماعی، گروه‌های مطالبه‌گر و نهادهای مدیریتی تأکید کرد و گفت: هدف از ایجاد ساختار حلقه‌های میانی این است که مردم از حالت انفعال خارج شوند و در مسیر اصلاح امور، مطالبه‌گر و اثرگذار باشند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه الگوهای دینی ما بر نظارت عمومی و مطالبه‌گری مسئولانه تأکید دارند، افزود: نباید اجازه داد فضای مطالبه‌گری به حاشیه‌سازی یا تخریب تبدیل شود، بلکه باید موجب رشد، آگاهی و حرکت به سمت عدالت اجتماعی شود.