شناسهٔ خبر: 69878051 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

ویژگی‌های نقد خوب

مشکل اصلی ما اینه طرح شما زیادی طول میکشه و هزینه‌ها رو افزایش میده. از شما میخوام بیشتر در مورد پیشنهادتون فکر کنید مخصوصاً در مورد جزئیات طراحی نرم‌افزار برای اینکه ببینید چطور میتونید همین کار رو سریع‌تر انجام بدید

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: کانال تلگرامی «مدیران ایران» نوشت: انتقاد نشون میده افراد چقدر از کارشون، از همکارانشون و از مسئولیت خودشون راضی هستند. اگر مدیر هستید یکی از بدترین انتقاد‌ها اینه که با ناراحتی، طعنه و عصبانیت بگید: «داری افتضاح به بار میاری!»
این روش نه پاسخگوست و نه پیشنهادی برای انجام بهتر کار، بلکه فقط احساسات افراد رو نادیده میگیره و اون‌ها رو عصبی و درمانده میکنه. راه اثربخش‌تر در انتقاد اینه که مثلاً بگید:
«مشکل اصلی ما اینه طرح شما زیادی طول میکشه و هزینه‌ها رو افزایش میده. از شما میخوام بیشتر در مورد پیشنهادتون فکر کنید مخصوصاً در مورد جزئیات طراحی نرم‌افزار برای اینکه ببینید چطور میتونید همین کار رو سریع‌تر انجام بدید.»
این کار به مخاطبان شما امید میده کار‌ها رو بهتر انجام بدن. به علاوه برای شروع به آنها پیشنهاد هم میده. 
گلمن میگه: برای اینکه با موفقیت انتقاد کنید به چهار چیز احتیاج دارید:
۱. دقیق باشید. (Be Specific)
۲. راه‌حل ارائه بدید. (Offer A Solution)
۳. رو در رو بگید. (Do It Face To Face)
۴. با ابراز همدلی، احساس خودتون رو نشون بدید. (Show Empathy)