تاخیر سههفتهای در عرضه Path of Exile 2 که توسط استودیوی Grinding Gear Games توسعه داده شده، حاشیهها و هزینههای سنگینی به همراه داشته است.
جاناتان راجرز، کارگردان بازی، در یک نشست مطبوعاتی جزئیات بیشتری درباره این تاخیر و دلایل آن ارائه داد. او توضیح داد که دلیل اصلی تاخیر، مشکلات فنی و زمانبر بودن فرآیند ادغام قلمروهای نسخه اول و دوم بوده است.
راجرز اظهار داشت:
ما زمان لازم برای این ادغام را دستکم گرفتیم. این کار بهظاهر ساده به نظر میرسید، اما بهطور غیرمنتظرهای زمانبر شد. نکته طنز اینجاست که اکنون تقریبا این کار تمام شده و احتمالا میتوانستیم تاریخ اولیه را رعایت کنیم، اما ریسک خیلی زیاد بود و تصمیم گرفتیم عرضه بازی را به تعویق بیندازیم.
این تاخیر فرصتی را برای تیم طراحی فراهم کرد تا جزئیات بیشتری از بازی را بهبود بخشند. با این حال، راجرز تاکید کرد که تصمیم به دلیل مسائل فنی و زیرساختی بوده و نه خود بازی.
او همچنین به هزینههای مالی سنگین این تصمیم اشاره کرد و گفت:
این تاخیر بیش از یک میلیون دلار هزینه داشته است. این هزینهها شامل تعهدات ما به تامینکنندگان سرور و قراردادهای بازاریابی است. به عنوان مثال، ما اکنون هزینه یک ماه سرور را پرداخت میکنیم، بدون اینکه از آن استفاده کنیم.
راجرز همچنین اذعان داشت که این تصمیم بر طرفداران بازی تاثیر گذاشته است، بهویژه کسانی که برای تاریخ عرضه اولیه برنامهریزی کرده بودند. او گفت:
احساس بدی داشتم چون میدانم بسیاری از افراد برای این بازی تعطیلات گرفته بودند. اما خطر خیلی زیاد بود و نمیتوانستیم این ریسک را بپذیریم.
حالا با وجود هزینههای بالا، این تصمیم منطقی به نظر میرسد. یک عرضه ناموفق میتوانست به اعتبار بازی ضربه بزند، بهویژه اگر خریدهای بازیکنان در نسخه اول به نسخه دوم منتقل نمیشد یا مشکلات زیرساختی دیگری پیش میآمد. این تصمیم نشاندهنده اهمیت توجه به جزئیات فنی در پروژههای بزرگ بازیسازی است.
بازی Path of Exile 2 دنبالهای برای نسخه محبوب اول است. این عنوان اولین بار در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و هدف آن ارائه یک تجربه تازه در کنار بازی اصلی است، بدون اینکه بازیکنان از نسخه اول جدا شوند. این پروژه به عنوان یک توسعه گسترده شناخته میشود که تمام جنبههای بازی اصلی را بهبود داده و در عین حال محتوا و ویژگیهای جدیدی ارائه میدهد.
طرفداران برای این نسخه جدید بسیار هیجانزده هستند، مخصوصا در بازه زمانی که عنوان دیابلو 4 نتوانست مانند نسخههای قبل حرفی برای گفتن داشته باشد و این عنوان میتواند برای آن رقیبی سرسخت محسوب شود.
∎