به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، کتاب «مقایسه کتابخانهها با استانداردها، سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱» نوشته حمیده بیرامی طارونی، سال 1403 توسط انتشارات ایرانداک به چاپ رسید.
مقایسه کتابخانهها با استانداردها (سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱) وضعیت کتابخانهها را برپایة «استانداردهایی برای کتابخانهها در مؤسسات آموزش عالی ایران» و «استانداردهایی برای کتابخانهها در آموزش عالی (ای.سی.آر.ال.)» نشان میدهد. از «استانداردهایی برای کتابخانهها در مؤسسات آموزش عالی ایران» ۱۵ شاخصِ درونداد و چهار شاخصِ برونداد در مقایسه به کار رفتهاند. از «استانداردهایی برای کتابخانهها در آموزش عالی (ای.سی.آر.ال.)» نیز ۲۱ شاخصِ برآیند به کار رفتهاند.
همچنین مقایسه کتابخانهها با استانداردها (سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱) در شاخصهای درونداد (نیروی انسانی سه شاخص، منابع سه شاخص، زیرساخت پنج شاخص، بودجه دو شاخص، و مدیریت دو شاخص)؛ در شاخصهای برونداد (دسترسپذیری یک شاخص و خدمات سه شاخص)؛ و در شاخصهای برآیند (اثربخشی سازمانی سه شاخص، ارزشهای حرفهای، نقش آموزشی، و کشف هر کدام یک شاخص، مجموعه پنج شاخص، فضا دو شاخص، مدیریت/ اداره/ رهبری سه شاخص، کارکنان چهار شاخص، و روابط بیرونی یک شاخص) ۱۰۵ کتابخانه زیرپوشش سامانة آمار کتابخانهها (آک) توصیف میکند.