به گزارش لیزنا کتاب «مقایسه کتابخانهها با استانداردها سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱» نوشته دکتر حمیده بیرامی طارونی، سال 1403 توسط انتشارات ایرانداک به چاپ رسید.
مقایسه کتابخانهها با استانداردها (سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱) وضعیت کتابخانهها را برپایه «استانداردهایی برای کتابخانهها در مؤسسات آموزش عالی ایران» و «استانداردهایی برای کتابخانهها در آموزش عالی (ای.سی.آر.ال.)» نشان میدهد.
از «استانداردهایی برای کتابخانهها در مؤسسات آموزش عالی ایران» ۱۵ شاخصِ درونداد و چهار شاخصِ برونداد در مقایسه به کار رفتهاند. از «استانداردهایی برای کتابخانهها در آموزش عالی (ای.سی.آر.ال.)» نیز ۲۱ شاخصِ برآیند به کار رفتهاند.
مقایسه کتابخانهها با استانداردها (سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱) در شاخصهای درونداد (نیروی انسانی سه شاخص، منابع سه شاخص، زیرساخت پنج شاخص، بودجه دو شاخص، و مدیریت دو شاخص)؛ در شاخصهای برونداد (دسترسپذیری یک شاخص و خدمات سه شاخص)؛ و در شاخصهای برآیند (اثربخشی سازمانی سه شاخص، ارزشهای حرفهای، نقش آموزشی، و کشف هر کدام یک شاخص، مجموعه پنج شاخص، فضا دو شاخص، مدیریت/ اداره/ رهبری سه شاخص، کارکنان چهار شاخص، و روابط بیرونی یک شاخص) ۱۰۵ کتابخانه زیرپوشش سامانه آمار کتابخانهها (آک) توصیف میکند.
پیش از این کتاب «آمار کتابخانهها سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱» منتشر شده بود.