شناسهٔ خبر: 69727024 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

این مطلب را برسانید دست مدیرانِ بالادستتان!

اشتباهات و فجایعی که از مدیریت بد و اشتباه نشات می گیرد، با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست. پس گاهی حتما به تغییر شیوه مدیریت خود بیندیشیم.

صاحب‌خبر -

به راستی آیا مدیران ما عمیقا باور دارند که امروزه منابع انسانی از ارکان اصلی سازمان‌ها بوده و نقش اساسی در موفقیت و یا عدم جوفقیت سازمان می‌توانند ایفا کنند.
به گزارش سرویس اجتماعی تابناک، Wellbeing news در گزارشی از لیسا بیکر به اهمیت توجه مدیران به سلامت کارکنان پرداخته است. این مطلب تنها به بخشی از ضرورتهای مدیریت کارآمد می پردازد.
بر اساس این گزارش، رفاه کارکنان باید دغدغه‌ای اصلی برای کسب‌وکار‌ها در هر شکل و اندازه‌ای باشد. امروزه کارکنان به دنبال کسب‌وکار‌هایی هستند که نه تنها پیشنهاد مالی جذابی ارائه دهند، بلکه به نیاز‌های سبک زندگی آنها نیز توجه کرده و از سلامت و رفاه کلی آنها حمایت کنند.
همچنین باید بر این نکته توجه داشت که مراقبت از کارکنان فقط یک وظیفه اخلاقی نیست، بلکه این امر می‌تواند به‌طور مستقیم و غیرمستقیم باعث بهبود سودآوری کسب‌وکار شما نیز شود.
طبق گزارش لیسا بیکر، وقتی کارکنان احساس کنند که از آنها مراقبت می‌شود، معمولاً بهره‌وری بیشتری دارند. آنها ممکن است بیشتر به محل کار بیایند، زیرا کمتر دچار بیماری و آسیب می‌شوند. همچنین احتمال بیشتری دارد که در شرکت بمانند و با آن پیوند‌های عاطفی برقرار کنند. این احساسات مثبت می‌تواند به بهبود روحیه در محیط کار منجر شود.
در مورد سلامت روان نیز آسیب‌های ناشی از نبود رفاه ممکن است دشوارتر تشخیص داده شوند.
برهمین اساس گزارشی از Deloitte نشان داد که سلامت روان ضعیف  سالانه بیش از ۵۰ میلیارد پوند به اقتصاد بریتانیا خسارت وارد می‌کند. غیبت از کار مشکل ویژه‌ای به شمار می‌رود.
این گزارش همچنین بر این نکته تاکید داشت که  در بریتانیا، تعداد روز‌های بیماری طی شش سال تقریباً دو برابر شده و ۳۰ میلیارد پوند به اقتصاد این کشور خسارت وارد کرده است.
 
شناسایی چالش‌های اصلی رفاه در محیط کار
برخی از بزرگترین چالش‌های کارفرمایان در بریتانیا در زمینه رفاه از تعدادی شرایط رایج ناشی می‌شود. این شرایط شامل استرس، فرسودگی شغلی و عدم امنیت مالی است. در بسیاری از موارد، بین این مشکلات همپوشانی قابل‌توجهی وجود دارد - و کارفرمایان اغلب می‌توانند با انجام اقدامات ساده‌ای مانند تنظیم الگو‌های کاری، این فشار‌ها را کاهش دهند.
استفاده از خدمات منابع انسانی برای کسب‌وکار‌های کوچک و متوسط در جهت حمایت از ابتکارات رفاهی
بنابر گزارش بیکر، بسیاری از کسب‌وکار‌های کوچک و متوسط ممکن است منابع لازم برای ارائه حمایت کافی به کارکنان خود را نداشته باشند. در اینجا استفاده از خدمات تخصصی منابع انسانی از خارج از شرکت می‌تواند مفید باشد. برون‌سپاری در این زمینه می‌تواند دسترسی به تخصصی را فراهم کند که نیروی کار شما برای موفقیت به آن نیاز دارد. خدمات منابع انسانی تخصصی بسیاری برای کسب‌وکار‌های کوچک و متوسط وجود دارند که به بسیاری از مشکلاتی که درباره آنها صحبت کردیم، رسیدگی می‌کنند.
 این مطلب را برسانید دست مدیرانِ بالادستتان!
اجرای راهبرد‌های مؤثر برای رفاه
کارفرمایان می‌توانند اقدامات متعددی برای تقویت رفاه کارکنان انجام دهند. این اقدامات عمدتاً بر تعادل بین کار و زندگی متمرکز هستند. کاهش ساعات کاری یا ایجاد ساعات کاری منعطف می‌تواند در این خصوص مفید باشد. همچنین توافق بر این که ایمیل‌های کاری در ساعات عصر و زمان استراحت کارکنان ارسال یا پاسخ داده نشوند. 
عضویت در باشگاه‌های ورزشی، برنامه‌های دوچرخه‌سواری، و سایر اقداماتی که فعالیت جسمانی را ترویج می‌کنند نیز می‌توانند به حفظ سلامت روان کمک کنند.
موثرترین اقدامات معمولاً آنهایی هستند که پس از مشاوره با خود کارکنان اتخاذ می‌شوند. در نهایت، این افراد ممکن است قبلاً ایده روشنی از چیز‌هایی که می‌تواند آنها را سالم‌تر، شادتر و پربارتر کند، داشته باشند!
 
خبرنگار مترجم: محمدباقر محمدی