معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان لازمالتعلیم مقطع متوسطه از برنامههای این معاونت در اجرای عملی توسعه عدالت آموزشی است و در این راستا کاهش نرخ ترک تحصیل و شناسایی، جذب و نگهداشت افراد لازم التعلیم بازمانده از تحصیل دو اقدام عملی برای افزایش این شاخص در سال تحصیلی جدید خواهد بود.سید مصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور، به تبیین رویکردها و فعالیتهای معاونت آموزش متوسطه در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ پرداخت و گفت: توسعه عدالت آموزشی، تقویت مهارت آموزی و ارتقای کیفیت آموزشی ۳ اولویت اصلی این معاونت براساس اسناد فرادستی در سال تحصیلی جدید بوده که توسط همکاران پرتلاش معاونت آموزش متوسطه جهت اجرایی سازی در سامانه برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش لحاظ شده است.وی با تاکید بر توسعه عدالت آموزشی و لزوم اجرای آن تصریح کرد: تقویت مدارس شبانه روزی و روستایی با اجرای دو طرح کارآمد پویش جهاد علمی و ارتقای صلاحیتهای حرفهای و تخصصی مدیران و معاونان دبیرستانهای شبانهروزی و روستایی در راستای اجرایی سازی عدالت آموزشی از برنامههای این معاونت است.عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان لازمالتعلیم مقطع متوسطه از دیگر برنامههای این معاونت در اجرای عملی توسعه عدالت آموزشی است و در این راستا کاهش نرخ ترک تحصیل و شناسایی، جذب و نگهداشت افراد لازم التعلیم بازمانده از تحصیل دو اقدام عملی برای افزایش این شاخص در سال تحصیلی جدید خواهد بود.
وی با اشاره به تقویت عملکرد گروههای آموزشی به عنوان یکی از عوامل موثر در اجرای ارتقای کیفیت آموزشی تبیین کرد:نظارت بر عملکرد تخصصی و حرفهای معلمان با رویکرد بالینی در کنار آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی در تقویت حلقه واسط بین ستاد و مدرسه نقش کلیدی ایفا میکند.
شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل مقطع متوسطه
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان لازمالتعلیم مقطع متوسطه از برنامههای این معاونت در اجرای عملی توسعه عدالت آموزشی است و در این راستا کاهش نرخ ترک تحصیل و شناسایی، جذب و نگهداشت افراد لازم التعلیم بازمانده از تحصیل دو اقدام عملی برای افزایش این شاخص در سال تحصیلی جدید خواهد بود.
صاحبخبر -
∎