شناسهٔ خبر: 69651754 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

وزارت آموزش و پرورش: شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل مقطع متوسطه

افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان لازم‌التعلیم مقطع متوسطه از دیگر برنامه‌های این معاونت در اجرای عملی توسعه عدالت آموزشی است و در این راستا کاهش نرخ ترک تحصیل و شناسایی، جذب و نگهداشت افراد لازم التعلیم بازمانده از تحصیل دو اقدام عملی برای افزایش این شاخص در سال تحصیلی جدید خواهد بود.

صاحب‌خبر -
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان لازم‌التعلیم مقطع متوسطه از برنامه‌های این معاونت در اجرای عملی توسعه عدالت آموزشی است و در این راستا کاهش نرخ ترک تحصیل و شناسایی، جذب و نگهداشت افراد لازم التعلیم بازمانده از تحصیل دو اقدام عملی برای افزایش این شاخص در سال تحصیلی جدید خواهد بود.
 
به گزارش ایسنا، سید مصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور، به تبیین رویکردها و فعالیت‌های معاونت آموزش متوسطه در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ پرداخت و گفت: توسعه عدالت آموزشی، تقویت مهارت آموزی و ارتقای کیفیت آموزشی ۳ اولویت اصلی این معاونت براساس اسناد فرادستی در سال تحصیلی جدید بوده که توسط همکاران پرتلاش معاونت آموزش متوسطه جهت اجرایی سازی در سامانه برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش لحاظ شده است.
 
وی با تاکید بر توسعه عدالت آموزشی و لزوم اجرای آن تصریح کرد: تقویت مدارس شبانه روزی و روستایی با اجرای دو طرح کارآمد پویش جهاد علمی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی مدیران و معاونان دبیرستان‌های شبانه‌روزی و روستایی در راستای اجرایی سازی عدالت آموزشی از برنامه‌های این معاونت است.
 
عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان لازم‌التعلیم مقطع متوسطه از دیگر برنامه‌های این معاونت در اجرای عملی توسعه عدالت آموزشی است و در این راستا کاهش نرخ ترک تحصیل و شناسایی، جذب و نگهداشت افراد لازم التعلیم بازمانده از تحصیل دو اقدام عملی برای افزایش این شاخص در سال تحصیلی جدید خواهد بود.
 
وی با اشاره به تقویت عملکرد گروه‌های آموزشی به عنوان یکی از عوامل موثر در اجرای ارتقای کیفیت آموزشی تبیین کرد: نظارت بر عملکرد تخصصی و حرفه‌ای معلمان با رویکرد بالینی در کنار آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی در تقویت حلقه واسط بین ستاد و مدرسه نقش کلیدی ایفا می‌کند.
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پایش و ارزیابی مستمر وضعیت آموزشی به منظور بهبود فرایند یاددهی-یادگیری با استفاده از تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها براساس منابع و تجهیزات استاندارد و همچنین توسعه محیط‌های یادگیری فعال و مشارکتی در ارتقا کیفیت آموزشی از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
وی آموزش یک مهارت به دانش آموزان را راهی برای توسعه مهارت آموزی خواند و تصریح کرد: آموزش یک مهارت با اجرای طرح خوداتکایی در دبیرستان‌های شبانه‌روزی و آموزش مهارت‌های نرم مانند هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال در حال اجراست.
 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عضو شورای عالی آموزش و پرورش در پایان گفت: تقویت و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دستورکار ما برای اجرای سیاست توسعه مهارت آموزی بوده که برای اجرای آن از دو ابزار مهم آموزش همراه با تولید و اجرای هنرستان کارآفرین و نیز بازآرایی رشته‌های متناسب با آمایش سرزمین و نیاز بازار کار استفاده خواهیم کرد.

برچسب‌ها: