شناسهٔ خبر: 68580969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مشارکت هزار و ۱۱۱ گروه سرود در دومین دوره جشنواره ملی سرود آفرینش

کامیار زادفر

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: هزار و ۱۱۱ گروه سرود و قریب به ۲۰ هزار کودک و نوجوان در دومین دوره جشنواره ملی سرود آفرینش مشارکت کردند.

صاحب‌خبر -

حامد علامتی، ۱۹ شهریور در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی سرود آفرینش که به میزبانی شهر اراک برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره سال گذشته بعد از پنج سال، احیاء شد.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری یک نهاد فعال و مرجع در تعلیم و تربیت کشور است، گفت: کانون، یک الگوی جامع در حکمرانی تعلیم و تربیت و یک حلقه واسط در دستگاه تعلیم و تربیت است.

علامتی با تاکید بر برگزاری نشست‌های علمی و سرمایه‌گذاری در حوزه سرود تصریح کرد: اولین مطالبه مقام معظم رهبری در حوزه سرود، توسعه و ترویج سرود در بین نوجوانان و جوانان و استفاده از ظرفیت رسانه برای فراگیر کردن سرود است.

وی با اشاره به مشارکت هزار و ۱۱۱ گروه سرود و قریب به ۲۰ هزار کودک و نوجوان در این دوره از جشنواره گفت: این آمار بسیار خوب است ولی نباید به آن قانع باشیم و با توجه به اینکه ۱۷ میلیون دانش آموز در کشور داریم باید هدف گذاری بالاتری داشته باشیم.

علامتی با تاکید بر ضرورت استفاده از محتوای مناسب برای سرود افزود: مسئولین مرتبط با حوزه هنر بایستی سرود را به عنوان سکوی آموزشی فعالیت‌های گروهی و کنشگری، بین جوانان ترویج دهند. مضامین انقلابی، دینی، ملی و توجه به اهل بیت باید در سرودها رعایت شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور تصریح کرد: شایسته نیست در گروه‌های سرود کانون پلی‌بک انجام شود و اجرای کودکان و نوجوانان باید کاملا توسط خودشان انجام شود.

بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز اظهار کرد: سرود و هنر می‌تواند بستر و محور تحولات در کودکان و نوجوانان باشد.

وی با تاکید بر اینکه هنرمندان با صوت و شعر زیبای خود در اذهان مردم خواهند ماند، گفت: هنرمندان در مسیر شهدا حرکت کنند و در کشور نقش آفرین باشند.

نظری هم چنین از پس گرفتن مدال طلای قهرمان پارالمپیک ایران توسط کشور فرانسه به دلیل نشان دادن پرچم اهل بیت در این مسابقات انتقاد کرد.

محسن منصوری، دبیر اجرایی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش نیز اظهار کرد: هزار و ۱۱۱ گروه سرود از سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردند که ۱۶ گروه منتخب از ۱۳ استان، روز گذشته در استان مرکزی و شهر اراک به رقابت نهایی پرداختند و امروز سه گروه برتر معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به ۲۰۰ هزار دقیقه بازدید در بستر فضای مجازی از اجرای گروه‌های سرود گفت: امیدواریم شاهد جریان سازی هرچه بیشتر فضای سرود در بین کودکان و نوجوانان و در هویت ایرانی اسلامی باشیم.

به گزارش ایسنا، در دومین جشنواره ملی سرود آفرینش، گروه سرود جان جانان از استان زنجان در رتبه سوم، گروه‌های سرود دهکرد از استان چهارمحال و بختیاری و ایران من از استان گلستان در رتبه دوم مشترک و گروه سرود بازی‌های محلی استان کرمان رتبه اول را کسب کردند.

همچنین از مجموع ۶۱ هزار و ۵۱۵ بازدید، گروه غم سیستو از استان سیستان و بلوچستان با ۷۱۷۸ رای، رتبه برتر را در بخش آرای مردمی کسب کرد.

انتهای پیام

نظر شما