شناسهٔ خبر: 68582992 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اختتامیه و معرفی برترین‌های دومین جشنواره ملی سرود آفرینش

جشنواره ملی سرود آفرینش با معرفی برترین‌ گروه‌ها از میان هزار و ۱۱۱ گروه سرود پایان یافت.

صاحب‌خبر -

دومین جشنواره ملی سرود آفرینش با عنوان «نغمه‌های روشن فردا» با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و دبیر جشنواره گفت: این جشنواره با هزار و ۱۱۱ گروه سرود از سال گذشته شروع به کار کرد که در نهایت ۱۶ گروه به مرحله نهایی راه یافتند.

منصوری افزود: آیین اختتامیه جشنواره به میزبانی استان مرکزی امروز در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد که ۱۳ گروه سرود از استان‌های مختلف با هم به رقابت پرداختند که در پایان گروه سرود بازی‌های محلی از استان کرمان رتبه اول، گروه سرود ایران من از استان گلستان و گروه سرود خوشا غریاز دهکرد از استان سیستان و بلوچستان به صورت مشترک رتبه دوم و گروه سرود جان جان‌ها از استان زنجان رتبه سوم دومین جشنواره ملی سرود آفرینش را کسب کردند.

او گفت: گروه سرود سیستان و بلوچستان با نام غم سیستو توانست در آرای منتخب مردمی رتبه اول این جشنواره را به خود اختصاص دهد.
منصوری این جشنواره را فرصتی برای جریان سازی و نگتاه تربیتی به سُرود دانست و افزود: برآیند این جشنواره که به صورت ملی برگزار شد، امیدواریم به گونه‌ای باشد تا در سال‌های آینده این میزبانی را داشته باشیم و گروه سرود استان مرکزی بتواند در این جشنوراره بدرخشد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور هم در این آیین از سُرود بعنوان یکی از ابزار‌های مهم تربیتی در حوزه کنشگری اجتماعی فعالیت‌های گروهی دانش آموزان یاد کرد و گفت: سرود به عنوان سَکوی فعالیت گروهی نوجوانان می‌تواند به حساب بیاید و از طرفی یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه حوزه فرهنگی و هنری تعلیم و تربیت است.

حامد علامتی افزود: در کنار فعالیت فکری فرهنگی برآن شدیم فعالیت سُرود را هم گسترش دهیم و هم اینکه آن را احیاء کنیم.

او گفت: در این جشنواره حدود هزار و ۱۱۱ گروه سرود نوجوان از سراسر کشور با مَضامین و موضوعات مشخص در قالب گروه سرود مردمی کودک و نوجوان حضور یافتند که با استقبال خوبی همراه بود که انشالله سال آینده این تعداد گروه هارا افزایش دهیم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور افزود: سُرود یک هنر گروهی است که نگاه ما در آن به شعر و مُحتوا در کنار دستگاه‌های موسیقی اسات که یک کار تربیتی و آموزشی گروهی هدفمند را با مضامین هویت، انقلابی و مضامین ائمه اطهار و اهل بیت (ع)، پرچم و حُب وطن می‌تواند در آن باشد.

نظری معاون سیاسی، امنینتی و اجتماعی استاندار هم در این آییناین فعالیت اجتماعی را بستر و محور تحولات در جوانان و نوجوانان دانست و گفت: گروه‌های سرود با هنر خود که تلفیقی از شهعرف سُخن مضموم یک هنر ماندگار را در جامعه اسلامی ترویج می‌کنید که مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید دارند و این حرکت بسیار ارزشمند می‌تواند در مسیر حجاب و دفاع از ارزش‌های اسلام و ارمان‌های شهدا باشد. 

<div id="video-display-embed-code_19795427"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8818267/19795427?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما