شناسهٔ خبر: 68263588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۹۰ کودک کار در استان مرکزی شناسایی شد

اراک - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۱۹۰ کودک کار در این استان شناسایی شد که ساماندهی آنها در دستور کار ویژه قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، « محمود حسین‌آبادی» روز دوشنبه در نشست خبری، افزود: این کودکان به علت فقر اقتصادی و اجتماعی مجبور به فعالیت در بیرون خانه هستند که ۵۵ درصد آنان را اتباع خارجی هستند.

وی بیان کرد: بیشتر کودکان کار در سر چهار راهها به شغل‌های کاذب اشتغال دارند و اغلب خانواده‌ها نمی‌دانند خیابان تهدید جدی برای آنان است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: برخی از این کودکان ممکن است درگیر باند خرید و فروش مواد مخدر شوند و خانواده‌ها از این محیط آسیب‌زا، آگاه نیستند.

حسین‌آبادی افزود: دستگاهایی نظیر بهداشت و درمان، فنی و حرفه‌ای، شهرداری‌ها و بهزیستی برای توانمندسازی کودکان کار مسئولیت دارند که باید با همکاری یکدیگر اقدامات موثر در این زمینه انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تامین ویلچر برای معلولان اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه آزاد و یک شرکت دانش بنیان ایرانی، ویلچرهای دستی را به برقی تبدیل می‌کند تا زمینه حضور معلولان در بیرون محیط خانه فراهم و در نتیجه از افسردگی و انزوا خارج شوند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: این استان در مناسب سازی برای تردد معلولان، جایگاه ششم در سطح ملی را دارد و توانسته در مناسب سازی آسانسور، سرویس‌های بهداشتی منازل مددجویان و ادارات پیشتاز باشد.

حسین‌آبادی به قانون جذب سه درصد اشتغال دستگاه‌های دولتی از بین جامعه معلولان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۱۵۹ نفر در 46 مرکز زیرمجموعه بهزیستی استان جذب شدند که اراک با 22 نفر بیشترین این نیروها را جذب کرده است.

وی بیان کرد: ۱۹۲ موسسه خیریه در استان در راستای کمک به افراد آسیب پذیر با بهزیستی همکاری دارند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ، نگهداری سالمند و معلول در بین سایر اعضای خانواده از سیاست‌های بهزیستی است و برای تشویق به این مهم، هزینه نگهداری به خانواده پرداخت می‌شود.

حسین‌آبادی افزود: درمانگاه دندانپزشکی ویژه معلولان استان مرکزی، هفته دولت افتتاح می‌شود و ارایه خدمات به مددجویان در این درمانگاه رایگان پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: بهزیستی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و سایر فعالیت‌ها، نیاز به حمایت مراکز تحت نظارت دارد و حجم بالا و دشواری کار در این نهاد می‌طلبد که مراکز و بنیادهای تحت حمایت، همسو و همگام با همدیگر فعالیت کنند.

وی بیان کرد: مراکز مثبت زندگی یکی از اقدامات خوب بهزیستی است که توانسته خدمات خود و میزان دسترسی به خدمات بهزیستی را گسترش دهد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: مراکز مثبت زندگی به متقاضیان خدمات مناسبی ارایه می‌دهد و یکی از بزرگترین پروژه‌های تحول مدیریتی بهزیستی است.

حسین‌آبادی افزود: یکی از کارهایی که از سوی بهزیستی به طور جدی پیگیری می‌شود، انجام خدمات اجتماع محور است که در واقع مشکلات محله با نگرش اجتماع محور که یک کار تخصصی مددکاری اجتماعی است، بررسی و برطرف شود.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

نظر شما