شناسهٔ خبر: 68269066 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اختصاص ۲۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی به استان تهران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهرا، گفت: از محل اعتبارات تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی سهم استان تهران برای سال جاری دو هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، محمد آذرپناه با اشاره به تخصیصی مبلغ 2760 میلیارد ریال، اعتبار در حوزه مشاغل خانگی، اظهار داشت: این مبلغ در سال 1403 استان تهران برای پرداخت به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط به بانک عامل ابلاغ شده است.

وی افزود: با توجه به تعیین سهم اعتبارات مشاغل خانگی، این تسهیلات براساس شاخص‌های تعیین شده که به ترتیب اولویت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، زنان سرپرست خانوار، مادران فعال در حوزه مشاغل خانگی که دارای فرزند بیشتری باشند، به صاحبان کسب و کارهای خانگی پرداخت خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با بیان اینکه مشاغل خانگی یکی از روش‌های تکمیلی اشتغال و کسب درآمد در خانواده است، گفت: امروزه مشاغل خانگی در تمام کشورهای جهان نهادینه شده و طرفداران زیادی دارد و موجب تقویت رویکرد توسعه پایدار و کاهش فقر و محرومیت می‌شود.

آذرپناه با اشاره به استقبال هر ساله فعالان مشاغل خانگی از تسهیلات مشاغل خانگی، بیان کرد: با توجه به جامعه هدف شناسایی شده از سوی بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال جاری مبلغ 260 میلیارد ریال از اعتبارات مشاغل خانگی به کسب و کارهای مورد نظر بسیج سازندگی و 30 درصد نیز به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با تأکید بر ابلاغ اعتبارات سال جاری حوزه مشاغل خانگی افزود: متقاضیان استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی باید در سامانه https://smkh.mcls.gov.ir/ نام نویسی کنند و می‌توانند یکی از رشته‌های صنایع دستی، فرش دستباف، امور تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، عشایری، امور تولیدات گیاهی، تولیدی (صنعت-خدمات) و فعالیت‌های فرهنگی و هنری را انتخاب کنند.

وی افزود: بر همین اساس نیز بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌های عامل، شامل بانک ملی، توسعه تعاون، صادرات،‌ تجارت، ملت، سپه، رفاه، مهرایران، رسالت و پست بانک، دستورالعمل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سال 1403 را ابلاغ کرده است.

آذرپناه بیان کرد: با راه‌اندازی کمیته‌های نظارت بر طرح‌های بهره‌مند از تسهیلات اشتغالزایی از جمله تسهیلات مشاغل خانگی در بخش‌های مستقل و پشتیبان با مشارکت نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرمانداری‌ها و بانک‌های عامل پرداخت کننده تسهیلات اشتغالزایی، نظارت میدانی بر طرح‌های برخوردار از تسهیلات انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: سقف وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی فردی (مستقل) در سال جاری 150 میلیون تومان و کارفرمایی (پشتیبان) حداکثر 4 میلیارد تومان قرض‌الحسنه با کارمزد 4 درصد است.

انتهای پیام/

نظر شما