شناسهٔ خبر: 68269116 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران:

۴۸ هزار امدادگر هلال احمر به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند

قصرشیرین- ایرنا- رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: ۴۸ هزار نفر از داوطلبان و امدادگران این جمعیت در داخل و خارج  کشور در خدمت زائران هستند که از این تعداد ۴۰ هزار  امدادگر و نجاتگر در مرزهای شرقی، غربی و محورهای مواصلاتی به زوار خدمات رسانی می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیرحسین کولیوند روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرز رسمی خسروی و روند خدمات رسانی به زائر اربعین در گفت وگو با خبرنگاران از تلاش های مسئولان ستاد اربعین استان کرمانشاه به خصوص استاندار در فراهم کردن زیرساخت ها و خدمت رسانی به زائران در مرز خسروی قدردانی کرد.

وی افزود: همچنین در داخل عراق هشت هزار نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر با همکاری وزارت بهداشت عراق، حشدالشعبی، هلال احمر عراق و گروه های مردمی به زائران خدمات خوبی ارائه می کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: روند انتقال بیماران و مصدومان در مرزهای زمینی ۶ گانه اربعینی به خوبی انجام می شود و در مرز خسروی تاکنون ۳۵ مصدوم به کشور منتقل شده اند و خدمات جمعیت هلال‌احمر در مرز خسروی قابل ستایش است.

کولیوند گفت: تاکنون از مرز رسمی خسروی بیش از ۴۰۰ هزار زائر عازم عراق شده اند که بی نظیر بوده و امکانات و تسهیلات خوبی برای زائران از ایاب و ذهاب، موکب ها، پارکینگ ها، غرفه های فرهنگی و پایگاه های بهداشت و درمان برای زوار فراهم شده است.

وی اضافه کرد: از همه مهم‌تر مباحث آموزشی برای حفظ سلامت زائران است که در مرز خسروی و دیگر مرزها به خوبی ارائه می شود و با مجموعه تدابیر و اقدام های انجام شده تاکنون شاهد بیماری واگیر و تلفات گرما زدگی نبوده ایم و این مرهون فراهم کردن زیرساخت ها و مجموعه تدابیری است که استاندار کرمانشاه و مسئولان در بخش های مختلف و جمعیت هلال احمر در منطقه انجام داده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: در مرز منذریه داخل خاک عراق آنسوی مرز خسروی نیز درمانگاه خوبی با کمک حشد الشعبی برپا شده که به زائران خدمات ارائه می کند.

پیرحسین کولیوند عصر امروز دوشنبه همراه استاندار کرمانشاه و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با حضور در پایانه مرزی خسروی از روند خدمات رسانی به زائران و زیرساخت های این مرز بازدید کرده و در قرارگاه اربعین جمعیت هلال احمر با جمعی از امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر دیدار و گفت وگو کرد.

۴۸ هزار امدادگر هلال احمر به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند، همچنین پیش از زیارت امام حسین به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

نظر شما