شناسهٔ خبر: 6825605 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تعیین هویت دانش آموزان اتباع خارجی

خبرگزاری شبستان: رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور از تعیین هویت اتباع خارجی خبر داد و گفت: تعیین هویت توسط دفاتر کفالت تحت نظر وزارت کشور انجام می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان، خلیل بابالو، رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در سی و دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش اظهار کرد: 360 هزار دانش آموز اتباع در مدراس کشور وجود دارد که 330 هزار آنها افغانستانی و 30 هزار نفر دیگر از کشورهای مختلف هستند.

 

وی با بیان اینکه امسال دانش آموزان اتباع غیرمجاز نیز ثبت نام می شوند، افزود: پیش بینی می کنیم از این طریق نیز بین 100 تا 200 هزار نفر نیز به دانش آموزان اضافه شوند.

 

بابالو تصریح کرد: بخشنامه ای در پنجم مرداد با سه موضوع مهم آماده شده که شامل تعیین سطح دانش آموزان، مسایل بهداشتی و درمان و تعیین هویت شان است.

 

وی تصریح کرد: تعیین هویت توسط دفاتر کفالت از مجموع وزارت کشور انجام می شود و مسایل بهداشتی آنان از طریق وزارت بهداشت و تعیین سطح این دانش آموزان بر اساس وزارت آموزش و پرورش صورت می گیرد.

 

رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش بیان کرد: تعیین تکلیف شهریه اتباع خارجی مشخص شده است و دریافت شهریه و شرایط آن را اعلام کرده ایم و نقطه آغاز از دفاتر کفالت که تحت نظر وزارت کشور هستند، شروع می شود و امیدواریم نسبت به ثبت نام افراد غیرمجاز مشکلی پیش نیاید.

 

پایان پیام/

نظر شما