شناسهٔ خبر: 6822814 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان اتباع غیرمجاز امسال ثبت‌نام می‌شوند

رئیس مرکز امور بین‎الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان اتباع غیرمجاز امسال ثبت‌نام می‌شوند وپیش‌بینی می‌کنیم ازاین طریق بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر نیز به دانش‌آموزان اضافه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، خلیل بابالو رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در سی و دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور درباره ثبت نام اتباع خارجی به ویژه دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس، اظهار کرد: ۳۶۰ هزار دانش‌آموز اتباع داریم.

 

وی افزود: از این تعداد ۳۳۰ هزار نفر آنها افغانستانی و ۳۰ هزار نفر نیز از کشورهای دیگر هستند.

 

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش‌آموزان اتباع غیرمجاز امسال ثبت‌نام می‌شوند و پیش‌بینی می‌کنیم از این طریق بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر نیز به دانش‌آموزان اضافه شود.

 

بابالو تصریح کرد: بخشنامه‌ای در ۵ مردادماه با ۳ موضوع مهم آماده شد که شامل تعیین سطح این دانش‌آموزان، مسائل بهداشتی و درمانی و تعیین هویت‌شان بوده است.

 

وی ادامه داد: تعیین هویت توسط دفاتر کفالت وزارت کشور انجام می‌شود. مسائل بهداشت آنها نیز از طریق وزارت بهداشت و تعیین سطح این دانش‌آموزان توسط وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود.

 

بابالو با بیان اینکه تکلیف شهریه اتباع هم مشخص شده است، یادآور شد: دریافت شهریه و شرایط آن اعلام شده و نقطه آغاز از دفاتر کفالت که تحت‌نظر وزارت کشور است، شروع می‌شود و امیدواریم برای ثبت‌نام افراد غیرمجاز مشکلی نداشته باشیم.

نظر شما