شناسهٔ خبر: 6821723 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

بابالو: طرح پذیرش دانش آموزان اتباع غیرمجاز انجام می شود

خبرگزاری پانا: رئیس اتباع خارجی و مدارس خارج از کشور گفت:در 14 استان مجاز کشور طرح پذیرش دانش اموزان اتباع غیرمجاز با شرایط حال انجام می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، خلیل الله بابالو در سومین روز از اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش و جلسه پرسش و پاسخ به سوالات مدیران که صبح امروز 13 مرداد ماه برگزار شد اظهار داشت:360 هزار اتباع خارجی در ایران وجود دارد که 330 نفر آنها افغانی هستند و 30 هزار اتباع دیگر مربوط به سایر کشورها هستند .


وی افزود: طبق توصیه مقام معظم رهبری برای دانش آموزان اتباع خارجی بنا بر وظیفه انسانی و اسلام و برای اینکه از تحصیل بازنمانند برای ثبت نام اتباع غیرمجاز نیز که 100 الی 200 هزار نفر هستند به این آمار اضافه می شوند.


رئیس اتباع خارجی و مدارس خارج از کشور ادامه داد: طبق بخشنامه ای که 5 مردادماه سال جاری در کمیته اتباع خارجی وزارت کشور به تصویب رسید قرار شد که از نظر تعیین سطح و مسائل بهداشتی و درمانی در 14 استان مجاز کشور طرح پذیرش دانش اموزان اتباع غیرمجاز با شرایط حال انجام شود.


وی خاطرنشان کرد: تعیین هویت آنها نیز توسط دفاتر کفالت وزارت کشور انجام می شود و مسائل بهداشتی آنها توسط وزارت بهداشت انجام خواهد شد.


بابالو ادامه داد: همچنین بحث شهریه آنها نیز کاملا شفاف شده است و از دفاتر کفالت این موضوع آغاز خواهد شد که در پایان هفته آینده آمار دقیق آنها و سطوح آنها مشخص خواهد شد.
 

نظر شما