شناسهٔ خبر: 6823654 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

ازسوی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش عنوان شد ؛

جزئیات ثبت نام اتباع خارجی در مدارس

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت : علاوه بر اتباع خارجی مجاز ، اتباع غیر مجاز نیز ثبت نام می شوند .

صاحب‌خبر -
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، خلیل الله بابالو درجلسه پرسش و پاسخ درسومین روز سی ودومین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسرکشور اظهارکرد: 360 هزار اتباع خارجی دانش آموز وجود دارد که 330 هزارنفر افغانی و 30 هزار نفر از سایرکشورها هستند .
وی ادامه داد : امسال نیز با توجه به توصیه رهبر که دانش آموزان تحت هر شرایطی نباید از تحصیل باز بمانند ، حتی از دانش آموزان غیر مجاز هم ثبت نام می شود که این موضوع100 تا 200 هزارنفر به رقم دانش آموزان اتباع خارجی می افزاید.
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش بیان داشت  : روز گذشته نمایندگان اتباع 14 استان مجاز جلسه توجیهی داشتند و شیوه نامه نیز به استان ها ارسال شد که به دنبال آن تکلیف شهریه ها نیز مشخص شده است .
بابالو ادامه داد : سه موضوع تعیین سطح ، مسائل بهداشتی و درمانی و تعیین هویت مهم هستند که تصمیم گرفته شد، تعیین سطح به عهده وزارت آموزش و پرورش ، مسائل بهداشتی و درمانی به عهده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور، وتعیین هویت به عهده دفاترکفالت از مجموعه های وزارت کشور باشد .
رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج ازکشور تصریح کرد: نقطه آغاز ثبت نام دانش آموزان غیر مجاز دفاتر کفالت است . در طول هفته جاری ، این دانش آموزان با مراجعه به این دفاتر نوبت دهی می شوند و درپایان هفته  آماری به ما ارائه می شود که چه تعداد و درچه سطحی هستند .
بابالوگفت : امیدواریم در طول یک تا دوماه آینده مشکلی برای ثبت نام اتباع خارجی مجاز و غیر مجاز نداشته باشیم.

نظر شما