شناسهٔ خبر: 6820985 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

در پاسخ به پرسش‌های روسای مناطق آموزش و پرورش کشور مطرح شد؛

پیش‌بینی پرداخت هزینه‌های درمانی بیماران خاص/ ثبت‌نام دانش‌آموزان غیر مجاز اتباع از این پس با سهولت انجام می‌شود

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از پیش بینی پرداخت هزینه‌ای درمانی بیماران خاص در برخی مراکز درمانی خبر داد و گفت: با یکسری از مراکز درمانی در حال عقد قرارداد هستیم تا از صفر تا صد هزینه‌های بیمه شده را آموزش و پرورش پرداخت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سومین روز از سی و دومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش که هم اکنون در برج میلاد در حال برگزاری است روسای مناطق سوالات خود را از فانی وزیر آموزش و پرورش پیرامون مسائل مختلف پرسیدند که وی در پاسخ به برخی از این سوالات از معاونانش درخواست کرد جواب لازم را به سوالات ارائه دهند.

یکی از این سئوال‌ها در خصوص بیمه تکمیلی فرهنگیان بود که سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در این خصوص اظهار کرد: شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ با هزینه‌ای که از آموزش و پرورش می‌گیرد دیگر نگران ضریب خسارت و خالی شدن صندوق نیست.

وی افزود: با یکسری مراکز درمانی در حال عقد قرارداد هستیم تا از صفر تا صد هزینه‌های بیمه شده را آموزش و پرورش پرداخت کند و افرادی که با بیماری‌های خاص و پر هزینه مواجه می‌شوند از این طریق به مداوا بپردازند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به قراردادی که با بیمه تکمیلی فرهنگیان دارند، عنوان کرد: می‌توانیم این روش فعلی را با شرکت بیمه گذار ادامه دهیم و امیدواریم در شهریور ماه اهداف مورد نظر محقق شده و بیمه تکمیلی را از مهرماه برای طرح جدید منعقد کنیم.

بطحائی با تاکید بر اینکه دندانپزشکی حلقه مفقوده بیمه تکمیلی است اضافه کرد: متاسفانه نتوانسته‌ایم هزینه دندانپزشکی را مشمول بیمه تکمیلی کنیم و روشی را به جای آن پیش بینی کردیم تا در درمانگاه‌های فرهنگیان که یونیت دندانپزشکی وجود دارد آنها تجهیز کنند و تا پایان سال 94 این یونیت‌ها در مراکز استان‌ها کلینیک‌های تخصصی دندانپزشکی راه اندازی شود و از محل بیمه تکمیلی این هزینه را جبران می‌کنیم.

دو زنگ 45 دقیقه‌ای ورزش در مدارس کافی نیست

سوال دیگری که از وزیر پرسیده شد در خصوص ایجاد فضای شاد در مدارس بود که مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش به این سوال پاسخ داد و گفت: در خصوص ایجاد شادی در مدارس باید بگویم وجود دو زنگ 45 دقیقه‌ای تربیت بدنی در مدارس کافی نیست.

وی افزود: المپیادهای درون مدرسه‌ای سه و نیم میلیون دانش آموز را تحت پوشش قرار داد و طرح حیاط پویا باعث شادی و نشاط در مدرسه خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دیگر برنامه‌های این معاونت اضافه کرد: ایجاد ورزش صبحگاهی در مراسم آغازین مدرسه پیش بینی طرح مدرسه قهرمان که شور و نشاط را برای مسابقات ورزشی در بر خواهد داشت و طرح کانون‌های درون مدرسه‌ای در تابستان و همچنین طول سال تحصیلی از دیگر برنامه‌های معاونت تربیت بدنی خواهد بود.

بسته حمایتی مدارس غیر دولتی به قوت خود باقی است

یکی دیگر از سئوالات روسای مناطق در خصوص آخرین وضعیت بسته حمایتی موسسان مدارس غیر دولتی بود که «مرضیه گرد» رئیس سازمان مدارس غیر دولتی در این باره اظهار کرد: بسته حمایتی امسال به قوت خود باقی است زیرا این طرح 7 بند داشت که یکی از آنها خرید خدمات آموزشی بود.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش ادامه داد: روی این بند طبق نظر مجلس اختلاف نظراتی با آموزش و پرورش به وجود آمد و امکان ادامه آن وجود ندارد اما افرادی که در سال گذشته مدارسی در اجاره موسسان غیر دولتی قرار دادند در این خصوص با مشکل مواجه نمی شوند و بخش‌نامه خرید خدمات آموزشی نیز به زودی ابلاغ خواهد شد.

360 هزار دانش آموز اتباع داریم

در ادامه این نشست با حضور وزیر آموزش و پرورش در خصوص ثبت نام از اتباع خارجی به خصوص دانش آموزان افغانستانی سوالی مطرح شد که خلیل الله بابالو رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال گفت: 360 هزار دانش آموز اتباع در حال حاضر در کشور تحصیل می‌کنند که 330 هزار نفر از آنها افغانستانی و 30 هزار نفر نیز از کشورهای دیگر هستند. امسال قرار شد دانش آموزان اتباع غیر مجاز نیز ثبت نام شوند که پیش بینی می‌کنیم از این طریق نیز بین 100 تا 200 هزار نفر به دانش آموزان ما اضافه شوند.

بابالو تصریح کرد: بخشنامه ای در 5 مرداد ماه آماده شد و سه موضوع مهم بود که شامل تعیین سطح این دانش آموزان، مسائل بهداشتی و درمانی آنها و تعیین هویت‌شان می‌شد که قرار است تعیین هویت توسط دفاتر کفالت از مجموع وزارت کشور انجام شود. همین طور مسائل بهداشت آنها از طریق وزارت بهداشت و تعیین سطح این دانش آموزان توسط وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تعیین تکلیف شهریه از آنها مشخص شده و گرفتن شهریه و شرایط آن اعلام شده و نقطه آغاز از دفاتر کفالت که تحت نظر وزارت کشور است شروع می‌شود و امیدواریم نسبت به ثبت نام افراد غیر مجاز مشکلی نداشته باشیم.

افزایش پوشش کودکان استثنایی با سه میلیارد تومان اعتبار

یکی از سئوالات مطرح شده در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه تعلیم و آموزش دانش آموزان استثنایی بود که مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پاسخ به این سوال اظهار کرد: برای اینکه عدالت آموزشی را عملیاتی کنیم در زمینه توسعه آموزش استثنایی با اجرای آموزش تلفیقی توانستیم مناطق دور را تحت پوشش قرار دهیم.

وی عنوان کرد: در سال جاری بالغ بر 3 میلیارد تومان اعتبار گذاشتیم تا جاذبه ایجاد کنیم و جمعیت تحت پوشش استثنایی را افزایش دهیم.

قدمی ادامه داد: 72 هزار دانش آموز استثنایی داریم و 49 هزار نفر در راستای آموزش تلفیقی در مدارس عادی تحت پوشش داریم و بسته‌هایی را برای راهنمایی معلمانی که دانش آموز استثنایی را می‌پذیرند آماده کرده‌ایم.

نظر شما