شناسهٔ خبر: 68231738 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مدیرکل پست البرز هشدار داد:

کلاهبرداری مجازی با لینک‌های جعلی بسته‌های پستی

مدیرکل پست البرز اعلام کرد: با توجه به افزایش کلاهبرداری مجازی، کاربران پیامک‌های جعلی همراه با لینک با عنوان بسته‌های پستی را باز نکنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین البرز،رضا حمید پور اظهار کرد: اکنون بسیاری از خدمات کسب و کار‌ها از طریق پست انجام می‌شود و مجرمان سایبری به بهانه اینکه مشتری دارای مرسوله است، اقدام به ارسال پیامک حاوی لینک‌های مختلف کرده و کلاهبرداری می‌کنند.

وی اضافه کرد: ماموران شرکت ملی پست هیچگونه پیامکی مبنی بر ابلاغیه، لینک و یا واریز وجه برای مشتریان ارسال نمی‌کنند.

حمید پور بیان کرد: کلاهبرداران با سرشماره‌های شخصی و با بهره گیری از تصاویر ماموران پست برای کاربران پیام‌های جعلی ارسال می‌کنند.
مدیرکل پست البرز افزود: سامانه رهگیری مرسولات پستی اطلاعات کاملی را به مشتریان خود می‌دهد و مشتریان می‌توانند مکان مرسوله شان را مشاهده و از زمان تحویل آن مطلع شوند.

وی یادآورشد: سامانه پیامکی شرکت پست با سرشماره ۵۰۰۰۴۰۱۹۳ تنها برای ارسال کدرهگیری و پیگیری مرسولات پستی به مشتریان فعال است و کانال‌های رسمی شرکت پست در فضای مجازی تنها برای اطلاع رسانی در زمینه اخبار، رویداد‌ها و خدمات این مجموعه با نام شرکت ملی پست فعالیت دارند؛ ارسال هرگونه پیامک در فضای مجازی و امثال آن با عنوان پست و پستچی تحت محتوایی همچون توزیع ابلاغ قضایی، دریافت وجه و امثال آن کلاهبرداری است.

مدیرکل پست البرز یادآورشد: امکان پیگیری مرسولات پستی از طریق پیام رسان بله مهیا شده و کاربران با استفاده از این امکان می‌توانند اطلاعاتی نظیر مشخصات مرسوله اعم از تاریخ و ساعت قبول مرسوله از سوی پست، نام فرستنده و گیرنده، وزن و هزینه ارسال را مشاهده کنند.

نظر شما