شناسهٔ خبر: 68234435 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

زندگی دانشجویی در انگلستان (امکانات رفاهی، فرهنگی و اجتماعی)

برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس، کشوری که بهترین دانشگاه‌ های جهان در آن قرار دارد، در ابتدا باید با شرایط زندگی دانشجویی در این کشور و امکانات آن آشنا شوید؛ البته، انگلستان به‌دلیل اهمیت زیادی که به دانشجویان خود می‌دهد، شرایط و امکانات خوبی را برای آن‌ها فراهم کرده است.

صاحب‌خبر -

کشور انگلستان با وجود دانشگاه‌های معتبر و محبوب زیادی که دارد، یکی از بهترین مقاصد برای دانشجویان به‌شمار می‌رود. بسیاری از بهترین دانشگاه‌ های جهان در این کشور قرار دارند و امکانات و خدمات متنوعی را با بیشترین کیفیت در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهند. مدارک این دانشگاه‌ها نیز معمولاً اعتبار زیادی دارند و فارغ‌التحصیلان آن‌ها می‌توانند به‌راحتی شغل و جایگاه اجتماعی خوبی برای خود پیدا کنند. تمامی این ویژگی‌ها باعث افزایش محبوبیت مهاجرت تحصیلی به انگلیس شده است. در ادامه، به بررسی شرایط زندگی دانشجویان در این کشور می‌پردازیم و در آخر برخی از بهترین دانشگاه‌های آن را معرفی می‌کنیم.

سیستم آموزشی انگلستان

بسیاری از بهترین دانشگاه‌ های جهان در انگلیس قرار دارند و به همین خاطر، این کشور به یکی از مراکز آموزشی معتبر تبدیل شده است. سیستم آموزشی این کشور به‌صورتی‌ است که از دانشجویان برای انجام تحقیقات مستقل حمایت می‌کند و درمجموع اهمیت زیادی به استقلال و مسئولیت‌پذیری آن‌ها می‌دهد. این سیستم معتقد است دانشجویان باید خودشان به‌دنبال یادگیری و کسب اطلاعات باشند و تمامی شرایط را برای این کار فراهم می‌کند؛ این‌گونه موجب بیدار شدن روحیه کنجکاوی و خلاقیت در دانشجویان می‌شود تا بتوانند مهارت‌های مفید زیادی برای شغل آینده خود یاد بگیرند.

امکانات رفاهی

همان‌طور که گفتیم انگلستان اهمیت زیادی به دانشجویان خود می‌دهد و به همین دلیل، همواره امکانات رفاهی خوبی برای آن‌ها فراهم می‌کند. ازجمله این امکانات می‌توانیم به کارت‌های NUS اشاره کنیم که با استفاده از آن دانشجویان می‌توانند تخفیفات ویژه‌ای در فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و حمل‌ونقل عمومی دریافت کنند. کشور انگلیس همچنین برای تمامی علاقه‌مندی‌ها امکانات و انجمن‌های دانشجویی متنوعی در نظر گرفته است که دانشجویان می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند. ازجمله این امکانات می‌توانیم به باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، استخرها، گالری‌ها و سالن‌های اجتماعی بزرگ و کوچک اشاره کنیم.

هزینه‌ها

هزینه‌های زندگی دانشجویی در انگلستان نسبتاً زیاد هستند؛ چراکه این کشور در کنار خدمات باکیفیت و مدرنی که ارائه می‌کند، همچنان حالت سلطنتی خود را تا حدودی حفظ کرده است. البته، به این نکته نیز توجه داشته باشید که بسیاری از بهترین دانشگاه‌های جهان در انگلستان قرار دارند و همین موضوع تأثیر زیادی در هزینه‌ها می‌گذارد. باید بدانید که باوجوداین مسائل، مسئولان انگلستان سعی کرده‌اند تا جای ممکن زندگی را برای دانشجویان خود راحت‌تر کنند؛ به همین دلیل، طرح‌های تخفیفاتی زیادی برای دانشجویان در نظر گرفته‌اند. بیشتر دانشگاه‌ها نیز خوابگاه‌های خوبی دارند، اما معمولاً اجاره مشترک خانه‌ای با دیگر دانشجویان، می‌تواند گزینه بهتری باشد.

زندگی دانشجویی در انگلستان (امکانات رفاهی، فرهنگی و اجتماعی)

تجربه فرهنگی دانشجویان در انگلیس

کشور انگلستان با فرهنگ‌های متنوع خود می‌تواند مکان مناسبی برای آشنایی با فرهنگ‌های متفاوت و یادگیری هنرهای مختلف باشد. با مراجعه به موزه‌های معروف این کشور (مانند موزه بریتانیا و موزه علم) با آثار هنری متنوع و تاریخ این کشور آشنا می‌شوید. همچنین، می‌توانید در کنار تحصیل در بهترین دانشگاه‌ های جهان، از شرکت در کنسرت‌های موسیقی و تئاترهای فاخر انگلیس نیز لذت ببرید. این کشور می‌تواند فرصتی عالی برای علاقه‌مندان به موسیقی باشد؛ چراکه بسیاری از گروه‌های موسیقی و خواننده‌های معروف و محبوب مانند گروه بیتلز و کویین انگلیسی‌تبار هستند و این نشان‌دهنده موسیقی غنی این کشور است.

زندگی اجتماعی دانشجویان در انگلیس

انگلستان کشوری شلوغ و پرهیجان است که زندگی با سرعت بالایی در آن جریان دارد. در دیرترین ساعات شب نیز معمولاً شهرهای این کشور همچنان به جنب‌وجوش ادامه می‌دهند و تقریباً هیچ‌وقت خواب نیستند. مکان‌های فرهنگی و تفریحی زیادی مانند رستوران‌ها، کافه‌ها، کنسرت‌ها و پارک‌ها برای دانشجویان وجود دارند که می‌توانند در این مکان‌ها با افراد جدیدی آشنا شوند. یکی از مزیت‌های مهاجرت تحصیلی به انگلیس، انجمن‌های متنوع دانشجویی آن است. شما به‌عنوان یک دانشجو می‌توانید براساس علایق خود در هر یک از انجمن‌های مرتبط شرکت کنید؛ این‌گونه در کنار یادگیری مهارت‌های کاربردی در آن زمینه، با افراد زیادی که علایق مشابهی با شما دارند آشنا می‌شوید و می‌توانید دوستی‌های ماندگاری برای خود بسازید.

بهترین دانشگاه‌های انگلیس برای تحصیل

همان‌طور که گفتیم با وجود بسیاری از بهترین دانشگاه‌ های جهان در انگلستان، این کشور یکی از بهترین مقاصد برای دانشجویان به‌شمار می‌رود. قبل از انجام مراحل مهاجرت تحصیلی به انگلستان، باید با بهترین دانشگاه‌های آن نیز آشنا شوید و ببینید کدام برای رشته شما مناسب‌تر است. البته، باید علاقه خود را نیز در نظر داشته باشید و ببینید با جو و محیط کدام دانشگاه بیشتر ارتباط برقرار می‌کنید. در ادامه، به معرفی معروف‌ترین دانشگاه‌های واقع در انگلستان می‌پردازیم.

زندگی دانشجویی در انگلستان (امکانات رفاهی، فرهنگی و اجتماعی)

دانشگاه آکسفورد (Oxford)

آکسفورد یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان است که بسیاری از دانشمندان و صاحب‌نظران معروف از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند. با وجود ۳۹ دانشکده در این دانشگاه، آکسفورد رشته‌های متنوعی را ارائه می‌کند که دندان‌پزشکی از نظر کیفیت آموزش در صدر آن‌ها قرار دارد.

دانشگاه کمبریج (Cambridge)

کمبریج نیز یکی دیگر از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های انگلیس محسوب می‌شود که بخش زیادی از اعتبار خود را به‌دلیل مقالات علمی معتبر خود کسب کرده است. این دانشگاه برای رشته‌های ریاضیات، مهندسی، علوم اجتماعی و انسانی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

دانشگاه لندن (UCL)

دانشگاه لندن به تعداد بالای دانشجویان خود شناخته می‌شود و یکی از بهترین دانشگاه‌ های جهان برای رشته پزشکی به‌شمار می‌رود. جالب است بدانید یوسی‌ال از اولین دانشگاه‌هایی بود که بدون محدودیت در جنسیت و مذهب به پذیرش دانشجویان پرداخت.

زندگی دانشجویی در انگلستان (امکانات رفاهی، فرهنگی و اجتماعی)

سخن پایانی

برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس، کشوری که بهترین دانشگاه‌ های جهان در آن قرار دارد، در ابتدا باید با شرایط زندگی دانشجویی در این کشور و امکانات آن آشنا شوید؛ البته، انگلستان به‌دلیل اهمیت زیادی که به دانشجویان خود می‌دهد، شرایط و امکانات خوبی را برای آن‌ها فراهم کرده است. برای داشتن شرایطی بهتر و تجربه‌ای موفق در مهاجرت تحصیلی به انگلستان، بهتر است به مؤسسه‌های فعال در زمینه مهاجرت مراجعه کنید. مؤسسه سیم آخر به‌عنوان یکی از بهترین مؤسسه‌های مهاجرت در ایران شناخته می‌شود. این مؤسسه با وجود خدمات متنوع خود، گام‌به‌گام مسیر را همراه شما خواهد بود و راهنمایی‌های کاملی در این سفر به شما ارائه خواهد کرد؛ ازجمله خدمات این مؤسسه می توانیم به مکاتبه با دانشگاه‌ها و اساتید، تأیید و تکمیل مدارک، اخذ وقت سفارت و پذیرش دانشگاه اشاره کنیم. با مراجعه به وب‌سایت سیم  آخر  https://simeakhar.org  می‌توانید از مشاوره رایگان آن بهره‌مند شوید و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

نظر شما