شناسهٔ خبر: 68203048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی استان خبر داد

۵ آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد

عیسی فتحی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد از مهار، کنترل و پایش ۵ فقره آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان طی امروز خبر داد.

صاحب‌خبر -

سعید جاویدبخت ۲۵ مرداد در جمع خبرنگاران گفت: روز چهارشنبه ۲۴ مرداد، در سطح این استان ۵ فقره آتش سوزی داشته ایم که همکاران ما با تمام توان وارد عمل شدند.

وی افزود: از ساعت ۷ صبح چهارشنبه، آتش‌سوزی در روستای «گنبد بردی» شهرستان بهمئی گزارش شد که نیروهای منابع طبیعی به همراهی بخشداران منطقه، نیروهای محیط زیست، مردمی، کوهنوردان، شورای اداری شهرستان و ... وارد عمل شدند. همچنین بخاطر شرایط کوهستانی و صعب العبور منطقه، هلی بورن نیروها توسط یک فروند بالگرد انجام شد.  

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این آتش سوزی هم اکنون تحت کنترل است و نیروها جهت پایش تا صبح در عرصه حضور خواهند داشت.

جاویدبخت تصریح کرد: در شهرستان کهگیلویه در کوه «پات»نیز یک فقره آتش‌سوزی داشتیم که با حضور نیروهای منابع طبیعی و همکاری محیط‌زیست، دهیاران و شوراهای روستاهای منطقه و مردم، این آتش سوزی نیز مهار شده و در حال پایش و خنک سازی است.

وی ادامه داد: در سطح شهرستان بویراحمد نیز از ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه در منطقه «محمودآباد» یاسوج آتش‌سوزی داشتیم که با حضور به‌موقع نیروها مهار شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: عصر نیز در منطقه «پریکدان» بویراحمد وقوع یک مورد آتش سوزی گزارش شد که همکاران در عرصه حضور یافته و تاکنون در حال مهار و پایش آتش‌سوزی هستند.

جاویدبخت افزود: از ساعت ۱۵ نیز در منطقه «آبگرمک» و «آب زالو» بخش کبگیان شهرستان بویراحمد یک فقره آتش‌سوزی داشته‌ایم که نیروهای منابع طبیعی با همکاری مدیریت بحران استانداری، فرماندار، بخشدار نیروهای مردمی و محیط زیست مهار آتش را انجام داده و درحال پایش منطقه هستند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که در آتش‌سوزی‌های رخ داده همه نیروهای منابع طبیعی استان و شهرستان‌ها اعم از یگان حفاظت، ستادی و اداری در آماده‌باش هستند؛ از همکاری مدیریت بحران استانداری، فرمانداران، بخشداران و دهیاران، شوراهای اسلامی، نیروهای مردمی، محیط‌زیست و شورای اداری تقدیر کرد و از هم استانی‌های شریف‌مان خواست مراقب رفتار خود در طبیعت باشند؛ چرا که کوچکترین بی احتیاطی در طبیعت ممکن است ضربات سنگینی را بر جای بگذارد.

انتهای پیام

نظر شما