شناسهٔ خبر: 68205208 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اتوبوس رایگان تردد زائران عتبات عالیات از ارومیه به تمرچین راه اندازی شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: روزانه چهار سرویس حمل و نقل عمومی برون شهری زائران عتبات عالیات در ایام اربعین را به صورت رایگان از پایانه مسافربری ارومیه به پایانه مرزی تمرچین منتقل می کند.

صاحب‌خبر -

ایرج دست نشان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرفیت تردد روزانه این سرویس ها ۲۰۰ نفر است.

وی اضافه کرد: این سرویس ویژه تا ابتدای شهریور امسال ادامه دارد و شهروندان می توانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین به منظور تسهیل سفر زائران به عتبات عالیات، هزینه ورود به گذرگاه حاج عمران از طریق پایانه مرزی تمرچین برای زوار ایرانی رایگان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از راه اندازی هشت پارکینگ رایگان در پیرانشهر برای استفاده زائران خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر آن موارد دیگر نیز از جمله زمینه استفاده از ظرفیت دهها موکب در مسیر تمرچین و مرز تدارک دیده شده است.

دست نشان از تردد نزدیک به ۴۰ هزار نفر از ابتدای اجرای طرح عبور زائران به سمت عتبات عالیات از مرز تمرچین خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۷ هزار نفر خروجی و ۲۳ هزار نفر ورودی بوده اند.

به گزارش ایرنا، مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد و از تمرچین تا سامره ۴۵۰ کیلومتر، تا کربلا ۶۵۰ کیلومتر، تا کاظمین ۵۳۵ کیلومتر و تا نجف اشرف ۷۱۰ کیلومتر مسافت دارد.

مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در اقتصاد منطقه چشمگیر است و سال ۱۴۰۱ برای اولین بار امکان تردد زائران اربعین از این مرز فراهم شد که حدود ۷۰ هزار تردد در این ایام ثبت شد.

نظر شما