شناسهٔ خبر: 68199067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

روز پرکار منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در مقابله با آتش

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از مهار، کنترل و پایش 5 فقره آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان طی امروز خبر داد. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از مهار، کنترل و پایش 5 فقره آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان طی امروز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سعید جاویدبخت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان اعلام کرد روز چهارشنبه ۲۴ مرداد، در سطح استان ۵ فقره آتشسوزی داشته ایم که همکاران ما با تمام توان وارد عمل شدند.

جاویدبخت افزود:از ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه، آتشسوزی در روستای گنبد بردی شهرستان بهمئی گزارش شد که نیروهای منابع طبیعی به همراهی بخشداران منطقه، نیروهای محیط زیست، مردمی، کوهنوردان، شورای اداری شهرستان و ... وارد عمل شدند.همچنین بخاطر شرایط کوهستانی و صعب العبور منطقه، هلی بورن نیروها توسط یک فروند بالگرد انجام شد.  وی افزود این آتشسوزی هم اکنون تحت کنترل است و نیروها جهت پایش تا صبح در عرصه حضور خواهند داشت.

جاویدبخت افزود در شهرستان کهگیلویه در کوه پات نیز یک فقره آتش‌سوزی داشتیم که با حضور نیروهای منابع طبیعی و همکاری محیط‌زیست، دهیاران و شوراهای روستاهای منطقه و مردم، این آتش سوزی نیز مهار شده و در حال پایش و خنک سازی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همچنین گفت :در سطح شهرستان بویراحمد نیز از ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه در منطقه محمودآباد یاسوج آتش‌سوزی داشتیم که با حضور به‌موقع نیروها مهار شد.عصر روز چهارشنبه نیز در منطقه پریکدان بویراحمد وقوع یک مورد حریق گزارش شد که همکاران در عرصه حضور یافته و تا اکنون در حال مهار و پایش آتش‌سوزی هستند.

مدیر ارشد منابع طبیعی استان افزود:از ساعت ۱۵ نیز در منطقه آبگرمک بخش کبگیان شهرستان بویراحمد یک فقره آتش‌سوزی داشته‌ایم که نیروهای منابع طبیعی با همکاری مدیریت بحران استانداری، فرماندار، بخشدار نیروهای مردمی و محیط زیست مهار آتش را انجام داده و درحال پایش منطقه هستند.

جاوید بخت با اعلام اینکه در آتش‌سوزی‌های حادث شده همه نیروهای منابع طبیعی استان و شهرستان‌ها اعم از یگان حفاظت، ستادی و اداری در آماده‌باش هستند؛ از همکاری مدیریت بحران استانداری، فرمانداران، بخشداران و دهیاران، شوراهای اسلامی، نیروهای مردمی، محیط‌زیست و شورای اداری تقدیر کرد و از هم استانی های شریفمان خواست مراقب رفتار خود در طبیعت باشند؛ چرا که کوچکترین بی احتیاطی در طبیعت ممکن است ضربات سنگینی را بر جای بگذارد.

انتهای پیام 

برچسب‌ها:

نظر شما