شناسهٔ خبر: 68202410 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مهار آتش در ۵ نقطه کهگیلویه و بویراحمد مهار آتش در ۵ نقطه کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از مهار، کنترل و پایش ۵ فقره آتشسوزی در عرصه‌های طبیعی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سعید جاویدبخت گفت: روز چهارشنبه ۲۴ مرداد، در سطح استان ۵ فقره آتشسوزی داشته ایم که همکاران ما با همه توان وارد عمل شدند.

جاویدبخت افزود: از ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه، آتش سوزی در روستای گنبد بردی شهرستان بهمئی گزارش شد و نیروهای منابع طبیعی به همراهی بخشداران منطقه، نیروهای محیط زیست، مردمی، کوهنوردان و شورای اداری شهرستان وارد عمل شدند. 

وی ادامه داد: به علت شرایط کوهستانی و سخت گذر بودن منطقه، هلی برن نیروها توسط یک فروند بالگرد انجام شد.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اضافه کرد: این آتشسوزی تحت کنترل است و نیروها جهت پایش تا امروز پنج شنبه در عرصه حضور دارند.


جاویدبخت افزود: همچنین در شهرستان کهگیلویه در کوه پات نیز یک فقره آتش‌سوزی گزارش شد که با حضور نیروهای منابع طبیعی و همکاری محیط‌زیست، دهیاران و شوراهای روستاهای منطقه و مردم، این آتش سوزی نیز مهار شده و نیروها در حال پایش و خنک سازی منطقه هستند.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همچنین گفت: در سطح شهرستان بویراحمد نیز از ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه در منطقه محمودآباد یاسوج آتش‌سوزی داشتیم که با حضور به‌موقع نیروها مهار شد.


وی ادامه داد: عصر دیروز هم در منطقه پریکدان بویراحمد وقوع یک مورد حریق گزارش شد که همکاران در عرصه حضور یافته و آتش سوزی مهار و پایش شد.


 مدیر ارشد منابع طبیعی استان افزود: از ساعت ۱۵ دیروز نیز در منطقه آبگرمک بخش کبگیان شهرستان بویراحمد یک فقره آتش‌سوزی گزارش شد که نیروهای منابع طبیعی با همکاری مدیریت بحران استانداری، فرماندار، بخشدار نیروهای مردمی و محیط زیست مهار آتش را انجام داده و درحال پایش منطقه هستند.


جاوید بخت با اعلام این‌که در این آتش‌سوزی‌های همه نیروهای منابع طبیعی استان و شهرستان‌ها اعم از یگان حفاظت، ستادی و اداری در آماده‌باش بودند؛ از همکاری مدیریت بحران استانداری، فرمانداران، بخشداران و دهیاران، شوراهای اسلامی، نیروهای مردمی، محیط‌زیست و شورای اداری تقدیر کرد و از مردم خواست مراقب رفتار خود در طبیعت باشند؛ چرا که کوچکترین بی احتیاطی در طبیعت ممکن است ضربات سنگینی را بر جای بگذارد.

برچسب‌ها:

نظر شما