شناسهٔ خبر: 68095042 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شب زنده‌داری آملی‌ها پس از کسب نشان طلای کاپیتان ساروی در المپیک پاریس

مهدی غلامی

شهروندان آملی در زادگاه «محمدهادی ساروی» کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی ایران پس از کسب نشان ارزشمند طلای المپیک ۲۰۲۴ پاریس با به راه انداختن کارناوال شادی درخیابان‌های این شهر جشن و پایکوبی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارایسنا، شهروندان آملی و شمار زیادی از علاقمندان به کشتی چندین ساعت پیش از شروع کشتی فینال با حضور در منزل پدری این کشتی‌گیر در شهرک بسیجیان آمل واقع در بلوار شهید مطهری چشم انتظار هنرنمایی و درخشش پهلوان مازندرانی در المپیک بودند.

«محمدهادی ساروی»، کاپیتان آملی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مرحله نیمه نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم بازی‌های المپیک پاریس هنرنمایی کرد.

علاقمندان به ورزش نخست کشور که استقبال پرشور در  منزل و محل سکونت محمدهادی ساروی و پس از کسب نشان برنز المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای کسب نشان طلای ۲۰۲۴ پاریس لحظه شماری می‌کردند، جلوه‌های زیبایی را درحمایت از این کشتی‌گیر ملی پوش آملی به نمایش گذاشتند.

پس از کسب نشان با ارزش طلای المپیک توسط محمدهادی ساروی، شهروندان آملی، از منزل پدری این کشتی‌گیر پرافتخار، با به راه انداختن زنجیره خودرویی درمسیرهای مختلف شهرآمل، کارناوال شادی به راه انداختند و تا ساعت‌ها این افتخارآفرینی را جشن گرفتند.

محمدهادی ساروی دارنده برنز المپیک ۲۰۲۰ و یک طلا و ۲ برنز جهان در حالی در دیدار نهایی وزن۹۷ کیلوگرم در مصاف با «آرتور آلکسانیان» دارنده ۳ نشان طلا، نقره و برنز المپیک و ۳ طلا و ۲ برنز جهان از ارمنستان رفت و توانست با نتیجه ۴ بر یک به برتری برسد و نخستین طلای این وزن را برای کشورمان بدست آورد.

کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی ایران تا پیش از این در برابر آلکسانیان درمسابقات جهانی ۲۰۱۹، جهانی ۲۰۲۲ و المپیک توکیو مغلوب شده بود، پس از کسب نشان طلای وزن ۹۷ کیلوگرم گفت: خدا را شکر می‌کنم که الکسانیان را بردم و انتقام تمام شکست‌هایم مقابل را او گرفتم.

شب زنده‌داری آملی‌ها پس از کسب نشان طلای کاپیتان ساروی در المپیک پاریس

محمد هادی ساروی افزود: بهترین جای ممکن الکسانیان را بردم و شکست‌های قبل را فراموش کردم و این مدال را به همه ملت ایران تقدیم می‌کنم.

محمدهادی ساروی ملی پوش آملی تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای رسیدن به دیدار نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم المپیک ۲۰۲۴ پاریس درنخستین گام، با نتیجه ارزشمند ۱۰ بر یک «جوزف راو» آمریکایی را شکست داد و در بازی دوم در مرحله یک‌چهارم نهایی «اوزور ژوژوپبکوف» از قرقیزستان را با نتیجه ۸ - صفر و امتیاز عالی زمین‌گیر کرد و به نیمه‌نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم رسید.

کاپیتان آملی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در دیدار مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات نیز با نتیجه غرورآفرین ۸ بر صفر «محمدعلی گبر» کشتی‌گیر مصری را از پیش رو برداشت و مقتدرانه به دیدار نهایی این وزن صعود و حریف «آرتور آلکسانیان» کشتی‌گیر نامدار ارمنستانی شد.

محمدهادی ساروی در نخستین تجربه خود در المپیک ۲۰۲۰ توکیو در وزن ۹۷ کیلوگرم صاحب گردن آویز برنز شده بود.

شهرستان آمل علاوه بر«محمدهادی ساروی» در کشتی فرنگی، «امیرحسین زارع» در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد را نیز در المپیک پاریس دارد که این کشتی‌گیر نیز در المپیک ۲۰۲۰ توکیو صاحب نشان برنز شده بود.

شب زنده‌داری آملی‌ها پس از کسب نشان طلای کاپیتان ساروی در المپیک پاریس

حسن حسین زاده مربی آملی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران نیز به همراه کادر فنی تیم ملی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارد.

انتهای پیام

نظر شما