شناسهٔ خبر: 68089041 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

ساروى با طلای المپیک جاودانه خواهد شد

یکی از محبوب تر ین، با اخلاق تر ین و فنی تر ین ورزش کاران کشورمان با راهیابی به فینال المپیک٢٠٢٤ ثابت کرد سردار کار وان ورزش ایران به شمار می رود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، محمدهادى ساروى ٢٦ ساله، شاگرد خلف قاسم رضایى قهرمان طلایى المپیک ٢٠١٢ لندن به شمار مى‌رود آنهم با طلاى قهرمانى جهان و برنز المپیک ٢٠٢٠ توکیو در کنار دو برنز جهان، طلاى بازیهاى آسیایى و دو طلاى قهرمانى آسیا که در صورت کسب طلاى بازی‌هاى المپیک ٢٠٢٤ پاریس جاودانه خواهد شد و تبدیل به تنها فرنگى‌کار ایرانى تاریخ که هر چهار طلاى المپیک، جهان، بازی‌هاى آسیایى و قهرمانى آسیا را در کارنامه دارد.

در کشتى فرنگى تنها ژنرال هفت ستاره‌اى چون حمید سوریان و دو شیرازى عنوان دار یعنى امید نوروزى در کنار محمدرضا گرایى هستند که توانسته‌اند هم طلاى المپیک و هم طلاى قهرمانى جهان را مال خود کنند.

در این بین امید نوروزى تنها کشتى گیر فرنگى کار ایران به شمار مى‌رود که طلاى المپیک، جهان و بازی‌هاى آسیایى را به گردن آویخته در حالی که حمید سوریان و محمدرضا گرایى طلاى بازی‌هاى آسیایى را در کارنامه ندارند.

محمدهادى ساروى فینال المپیک ٢٠٢٤ پاریس را براى کسب مدال طلا باید مقابل آرتور الکسانیان ارمنستانى با ١٠ مدال المپیک و جهان برگزار کند.

الکسانیان ٣٢ ساله که شش سال از سردار کشتى فرنگى ایران در پاریس بزرگتر است، تا کنون دو بار در المپیک‌هاى ٢٠١٢ لندن و ٢٠٢٠ توکیو شکست خورده تا به برنز و نقره بسنده کند و سه فینال قهرمانى جهان را هم واگذار کرده تا ثابت شود شکست‌ناپذیر نیست.

قهرمان المپیک ٢٠١٦ ریو در سالهاى اخیر فینال المپیک ٢٠٢٠ توکیو و فینال قهرمانى ٢٠٢٣ جهان را واگذار کرده تا در آخرین المپیک و آخرین قهرمانى جهان نقره‌اى شود و این موضوع نشان مى‌دهد محمدهادى ساروى از لحاظ روحى مى‌تواند بر حریف ١٠ مدالى خود فائق آید.

ساروى پسر آملى و مازندرانى کشتى فرنگى ایران مدال طلاى قهرمانى جهان خود را در سال ٢٠٢١ در شهر اسلو کسب کرد و در قهرمانى جهان ٢٠٢٢، ٢٠٢٣ و المپیک ٢٠٢٠ توکیو برنزى شده است.

 

آنچه دیگران می خوانند

نظر شما