شناسهٔ خبر: 68059837 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مشارکت بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی برای بازآفرینی محلات شهری در استان زنجان

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (ع) زنجان از مشارکت بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی برای بازآفرینی محلات شهری در استان زنجان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم در چهار شهرستان زنجان، ابهر، خرمدره و قیدار در محلات هدف کمک‌های لازم را به اداره راه و شهرسازی ارائه بدهیم.

صاحب‌خبر -

اقبال جهانبخشی در حاشیه آغاز رزمایش استانی تبیین نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری در محله اصغریه به عنوان «محله هدف بازآفرینی شهر زنجان» در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل راه و شهرسازی استان منعقد شده و وظایفی برای جهادگران تعیین شده است، اظهار کرد: در این راستا از ظرفیت گروه‌های جهادی در این رزمایش استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه اصل کار اقناع‌سازی مردم در محلات هدف بازآفرینی شهری است، ابراز کرد: گروه‌های جهادی با توجه به تجربیات مختلفی که در عرصه‌های مختلف داشته و نقش‌آفرینی کردند، می‌توانند در خصوص اقناع کردن مردم در محلات هدف بازآفرینی شهری مثمرثمر باشند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (ع) استان زنجان گفت: چندین جلسه هماهنگی و آموزشی با گروه‌های جهادی و نواحی مختلف و تخصصی در خصوص بازآفرینی شهری با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، جهانبخشی از مشارکت بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی برای بازآفرینی محلات شهری خبر داد و گفت: تلاش داریم در چهار شهرستان زنجان، ابهر، خرمدره و قیدار در محلات هدف کمک‌های لازم به اداره راه و شهرسازی را ارائه بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری هم در اجرای این رزمایش همکاری لازم را کند، افزود: برخی از مردم در سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت‌های ناکارآمد ساکن هستند که امنیت آن‌ها را در برابر زلزله و حوادث طبیعی تأمین نمی‌کند و در این راستا ما باید به وظایف خود به خوبی عمل کنیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (ع) استان زنجان تصریح کرد: گروه‌های جهادی نسبت به وظایف محوله خود در حوزه بازآفرینی شهری به خوبی آگاه و توجیه شدند و در محلات هدف حضور خواهند داشت.

جهانبخشی، با بیان اینکه با وام‌هایی که از طریق بانک‌های عامل به مردم پرداخت می‌شود، نوسازی منازل اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: در مورد افرادی که خودشان می‌توانند در طرح مشارکت کنند و خانه‌های خود را بسازند مشکلی نداریم ولی خانواده‌هایی که توان لازم را ندارند در بسیج سازندگی ظرفیتی ایجاد شده تا برای مردم مسکن جدید احداث کنیم. ‌

در ادامه رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: رزمایش تبیین نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری به صورت پایلوت در ۴ شهر استان زنجان برگزار شد.

علی عباسی ادامه داد: امروز رزمایش گروه‌های جهادی برای تبیین نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری به صورت پایلوت در چهار شهر زنجان، ابهر، قیدار و خرمدره با حضور مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان و گروه‌های جهادی برگزار شد.

وی با بیان اینکه این رزمایش با همکاری بسیج سازندگی استان به صورت استانی برگزار شد، اظهار کرد: این رزمایش در راستای کمک به نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده و آگاهی‌بخشی به ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهری با همکاری بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی برگزار می‌شود.

رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: محلات واقع در برنامه‌های بازگشایی و همچنین در خطر بلایای طبیعی در اولویت استفاده از ظرفیت طرح «کلید به کلید» هستند.

عباسی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی از تسهیلات اعطایی بانک‌ها، تخفیفات شهرداری و تخفیفات نظام مهندسی از جمله اهداف برگزاری رزمایش است که گروه‌های جهادی مردم را توجیه خواهند کرد،یادآور شد: همچنین در این رزمایش ضوابط تشویقی ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده از جمله ابلاغ یک طبقه تشویقی تشریح و تبیین خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما