شناسهٔ خبر: 68062033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاثیر ۱۵ درصدی هواشناسی گلستان در افزایش تولید محصولات کشاورزی

گرگان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: براساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان، اداره‌کل هواشناسی در سال زراعی گذشته با صدور به‌موقع اطلاعیه و هشدارهای هواشناسی، در افزایش تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم و کلزا ۱۵ درصد نقش داشت که این اقدام ارزشمند مرهون اطلاع‌رسانی به موقع رسانه‌ها است.

صاحب‌خبر -

امان‌محمد کمالی روز سه‌شنبه در آستانه روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی نقش هواشناسی و اطلاع‌رسانی به‌موقع و دقیق وضعیت جوی از بستر رسانه‌ها در تامین امنیت غذایی را مهم دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه شعار امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده اداره‌کل هواشناسی گلستان با تهیه داده‌های هواشناسی و توصیه‌های جوی و انتشار آن از بستر رسانه‌ها، نقش خود را در ایجاد خودکفایی و تامین امنیت غذایی ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: خبرنگاران در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم، احصای مشکلات مردم و ارائه آن به مسوولان و تبیین عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش به سزایی دارند.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: همچنین با اطلاع‌رسانی رسانه‌ها، اقشار دیگر جامعه از جمله فعالان حوزه کشاورزی، شیلات و ناوگان حمل و نقل عمومی از آخرین وضعیت جوی مطلع می‌شوند.

تاثیر ۱۵ درصدی هواشناسی گلستان در افزایش تولید محصولات کشاورزی

کمالی با بیان اینکه با اطلاع‌رسانی خبرنگاران، مردم برای مقابله و سازگاری با تغییرات اقلیمی و حوادث قهری جوی آماده می‌شوند، گفت: خبرنگاران همواره یاور هواشناسی هستند و در مدیریت بحران و کاهش تلفات انسانی نقش به‌سزایی دارند.

به گزارش ایرنا، هر ساله به مناسبت فرارسیدن «روز خبرنگار» مدیران بخش‌های مختلف با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه رسمی از تلاش‌های خبرنگاران این رسانه قدردانی می‌کنند که امسال این دیدارها پیش از فرا رسیدن روز خبرنگار آغاز شده است.

هفدهم مرداد ماه ۱۳۷۷ «محمود صارمی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی حین انجام ماموریت اطلاع‌رسانی در مزار شریف افغانستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد، این روز از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری شده است.

نظر شما