شناسهٔ خبر: 68049241 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان:

رزمایش بازآفرینی محلات هدف شهری در زنجان آغاز شد

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان گفت: رزمایش گروه‌های جهادی برای تبیین نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری در زنجان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ اقبال جهانبخشی، امروز_ دوشنبه پانزدهم مرداد- در جلسه گروه‌های جهادی استان زنجان اظهار کرد: رزمایش گروه‌های جهادی برای تبیین نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری، کوچه سقاخانه به عنوان محله هدف انتخاب شده است و با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان و سازمان بسیج سازندگی استان زنجان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این رزمایش در قالب تفاهم‌نامه همکاری با راه و شهرسازی و جهادگران اجرایی می‌شود، اضافه کرد: هدف اصلی ما از برگزاری این رزمایش محرومیت‌زدایی از مناطق محروم شهر است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای محرومیت‌زدایی در مناطق محروم این گروه‌های جهادی به ایفای نقش در تمام گروه‌های تخصصی و عمومی می‌پردازند، افزود: بیش ۱۵۰ گروه جهادی در این ۱۰ روز ایفای نقش می‌کنند.

جهانبخشی گفت: گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف عمرانی، ساخت و مرمت خانه محروم، اجرای پروژه‌های آب شرب و کشاورزی، نصب نیروگاه‌های خورشیدی، برپایی میز خدمت، برگزاری اردوی اکیپ پزشکی، مسابقات ورزشی و مشاوره‌های خانواده فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان از تأمین و توزیع جهیزیه در راستای ازدواج آسان و حمایت از جوانی جمعیت در شهرستان زنجان خبر داد و عنوان داشت: ۱۲۰ سری جهیزیه از سال ۱۴۰۲ تا به امروز تهیه و در بین زوج‌های نیازمند توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۳۲ گروه جهادی در عرصه‌های مختلف محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی در سطح شهرستان زنجان فعال است، افزود: در برخی از شهرستان‌ها شرایطی وجود دارد که ممکن است در حوادث دچار خسارت شوند به همین خاطر اجرای چنین رزمایش‌هایی به آمادگی بیشتر آنها کمک می‌کند.

علی عباسی، رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: این طرح دارای چهار گروه اصلی که شامل بازآفرینی یکپارچه بلوک شهری (اعطای دو طبقه تشویقی، امکان تبدیل طبقه همکف به کاربری تجاری)،نوسازی در محورهای اصلی محله (اعطای یک طبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز)،نوسازی در عمق محله، نوسازی قطعات غیر قابل تجمیع (امکان صدور پروانه برای قطعات کمتر از مساحت حد نصاب، کاهش ضریب پارکینگ یا احداث درب اضافه پارکینگ) است.

وی افزود: این رزمایش به صورت استانی توسط گروهای جهادی به صورت پایلوت در چهار شهر زنجان ابهر خرمدره و قیدار شروع می‌شود که هدف از این رزمایش آگاهی‌سازی به مالکان واقع در محلات هدف است.

عباسی تصریح کرد: این طرح به صورت نوسازی مسکن از خدمات مثل تسهیلات بانکی بحث تخفیف‌های شهرداری و تخفیف‌های نظام مهندسی است که در کنار این تسهیلات و تخفیف‌های مالکان می‌توانند علاوه بر استفاده از طبقات مجاز استفاده از یک طبقه تشویقی می‌توانند استفاده کنند.

نظر شما