شناسهٔ خبر: 68034912 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شهردار رشت خبر داد

صدور مجوز بلندمرتبه سازی و احداث برج‌های ۲۰ طبقه در شهر رشت

محدثه مهدوی

شهردار رشت گفت: در حوزه بلندمرتبه‌سازی در کمیسیون ماده پنج که پیش از این صدور رای آن مدت‌های طولانی به طول می‌انجامید، اما در این دوره حدود ۳۰ پرونده کمیسیون ماده پنج تعیین تکلیف شده است، قطعا از دو سال آینده شاهد احداث برج‌های ۲۰ – ۳۰ طبقه در شهر رشت خواهیم بود که مجوزهای لازم آن‌ها در حال صدور است.

صاحب‌خبر -

رحیم شوقی امروز، ۱۴ مردادماه با حضور در جمع خبرنگاران ایسنای گیلان پیشاپیش فرا رسیدن روز خبرنگار را به خبرنگاران این خبرگزاری تبریک گفت و اظهار کرد: با همراهی خبرنگاران اصحاب رسانه می‌توان خدمات شایسته‌ای به شهروندان ارائه کرد. برای انجام هر کاری باید فضای کار فراهم باشد در شهر رشت هم میطلبد فضای رسانه‌ای با مدیریت شهری در راستا تحقق هدف خدمت به مردم، همگام و همراه باشد.

شهردار رشت با بیان اینکه ترافیک یکی از بزرگترین معضلات رشت است که عوامل پیچیده‌ای دارد و گره‌های ترافیکی که امروز شاهد آن هستیم به کارهای انجام نگرفته سنوات قبل باز می‌گردد، افزود: سطح معابر ما نسبت به تعداد جمعیت شهری و خودروها بسیار کمتر است، این عدم تناسب عمده ترین دلیل ایجاد ترافیک در رشت است.

وی با بیان اینکه برون رفت از این مشکل و کاهش بار ترافیک رشت در اولویت امور مدیریت شهری قرار دارد، گفت: برای حل این معضل برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین شد. در بحث برنامه‌های کوتاه مدت اصلاح هندسی همسطح برخی معابر، مدیریت علائم راهنمایی و رانندگی با همکاری پلیس راهور برنامه‌ریزی شد؛ در بحث میان مدت هم احداث پروژه‌های عمرانی در برخی از نقاط ترافیکی در قالب پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح و بازگشایی برخی معابر برنامه ریزی شد، در بحث بلند مدت هم احداث رینگ و کمربندی جدید شهر رشت در دستورکار و پیگیری قرار دارد و فاز اول آن با اعتبارات شهرداری به زودی آغاز می‌شود.

شوقی در خصوص پروژه‌های طرح میثاق که با همکاری شورای کلانشهر رشت برنامه ریزی و در حال اجراست، بیان کرد: عملیات عمرانی احداث تقاطع‌ها در سه شیفت شبانه‌روزی در حال انجام است و تلاش داریم تعدادی از این تقاطع‌ها در چند ماه آینده به بهره‌برداری برسد. سرعت اجرای پروژه ها از برنامه زمان‌بندی هم جلوتر است و انشاالله به پاس صبر و شکیبایی مردم رشت پروژه‌ها در راس موعد افتتاح می‌شوند.

شهردار رشت تصریح کرد: پروژه کانال ژ۵ از مهمترین و بزرگترین پروژه‌های شهری در حال احداث است که با تعامل آب منطقه‌ای اراضی لازم در اختیار گرفته شد، کانال ژ۵ در راستای حل معضل ترافیک به طول حدود ۴.۲ کیلومتر از روبه‌روی هلال احمر (جاده انزلی) آغاز و به سمت پیل داربن و در نهایت، جاده پیرآباد ختم می‌شود که هزینه تملک این پروژه بالغ بر ۳ هزار میلیارد می‌شد.

وی ادامه داد: سرانه فضای سبز رشت خیلی از میانگین کشوری کمتر است و علت آن هم تراکم جمعیتی بالا می‌باشد، در این راستا با حمایت شورا مقرر شده در هر منطقه دو یا سه پارک را اضافه کنیم، اکنون ۱۰ پارک در مناطق مختلف در حال احداث است. مقرر شده یک تونل سبز در ورودی شهر رشت از ایستگاه CNG تا میدان گیل به طول ۴ کیلومتر انواع گونه‌های درخت بومی و انجیری کاشه شود.

شوقی بیان کرد: در حوزه بلندمرتبه سازی در کمیسیون ماده پنج که پیش از این صدور رای آن مدت‌های طولانی به طول می‌انجامید، اما در این دوره حدود ۳۰ پرونده کمیسیون ماده پنج تعیین تکلیف شده است، قطعا از دو سال آینده شاهد احداث برج‌های ۲۰ – ۳۰ طبقه در شهر رشت خواهیم بود که مجوزهای لازم آنها در حال صدور است.

شهردار رشت افزود: اتمام لایروبی تالاب عینک تا پایان شهریورماه، افتتاح پیست دوچرخه سواری و تاسیس رستوران دریایی هم از دیگر پروژه‌های در حال اجرای شهر رشت است، هتل ۲۰ طبقه خیابان پرستار رشت هم بعد از حدود چهار سال تعیین تکلیف شد و با تایید شورای عالی معماری و شهرسازی کشور در حال صدور مجوز است که شامل ۱۲ طبقه تجاری و مال و ۱۰ طبقه هتل می‌شود.

وی در خصوص پسماند سراوان گفت: پیمانکار قبلی که از سال ۱۳۹۵ در سایت سراوان فعالیت را آغاز کرده بود به دلیل عدم اجرای تعهدات مورد پیگرد قضایی قرار گرفت، برای جذب پیمانکار جدید و اصلاح فرآیند فراخوان شده که در مرحله ارزیابی پیشنهادات فنی هستیم تا طرح بهینه انتخاب شود، با این روند پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال روند تصفیه شیرآبه به نتیجه برسد و بتوانیم رضایت مردم شهر رشت مخصوصا سراوان را جلب کنیم.

شوقی در خصوص مرمت عمارت شهرداری بیان کرد: بر اساس قرارداد منعقد شده مرمت ساختمان اصلی شهرداری در پیاده راه فرهنگی تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد، مرمت عمارت میرزا خلیل و بلدیه هم در دستور کار قرار دارد و در مرحله طراحی پروژه است.

شهردار رشت بیان کرد: احیای زرجوب و گوهررود یک پروژه بین دستگاهی است و صرفا برعهده شهرداری نیست، از حدود ۱۰۰ نقطه  فاضلاب شهر وارد رودخانه‌ها می‌شود، شامل فاضلاب شهر رشت، فاضلاب شهرک صنعتی رشت، فاضلاب زندان و بیمارستان‌ها از منابع آلاینده این رودخانه‌ها هستند که سال گذشته تصفیه خانه زندان لاکان به بهره برداری رسید و الان فاضلاب به رودخانه نمی‌ریزد و در همان مکان تصفیه می‌شود؛ آزادسازی حریم رودخانه‌ها بر عهده شهرداری است که در دستورکار قرار دارد.

انتهای پیام

نظر شما