شناسهٔ خبر: 68036584 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان پاسخ داد

هزینه اصلاح و بازاجتماعی معتادان متجاهر در کرمان چقدر است؟

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: سال گذشته بیش از 18 میلیارد تومان در کمپ های ترک اعتیاد ماده ۱۶ استان کرمان صرف اصلاح و بازاجتماعی معتادان متجاهر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، کوروش احمد یوسفی اظهار کرد: مواد مخدر یک چالش بزرگ اجتماعی است و بیش از ۵۰ درصد زندانیان به صورت مستقیم و ۳۰ درصد به صورت غیرمستقیم با مواد مخدر در ارتباط هستند.

وی با براز تأسف ز اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد است و نیازمند مشارکت جدی مردم، سمن‌ها، تشکل‌های اجتماعی و نهادهای مسئول در راستای پیش بینی، پیگیری و مقابله هستیم، زود: ال گذشته بیش از ۱۸ میلیارد تومان در کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۶ استان کرمان صرف اصلاح و بازاجتماعی معتادان متجاهر شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان تصریح کرد: به صورت میانگین هر فرد معتاد مبلغ ۱۰ میلیون تومان بابت تأمین مواد مخدر مورد نیاز خود می‌پردازد و ۱۰ برابر این مبلغ هزینه اقتصادی است که معتادان به خانواده و اجتماع وارد می‌کنند.

وی بیان کرد: با استفاده از مبانی و تعالیم متعالی دین مقدس اسلام خصوصاً امربه معروف و نهی از منکر در سطح جامعه اقدامات ایجابی به منظور درمان مشارکت پایه معتادین و مانورهای اجتماع مدار در راستای مقابله با خرده فروشان مواد مخدر در دستورکار است.

نظر شما