شناسهٔ خبر: 67979989 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) خبر داد:

اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم تحت عنوان حقوق یاران اسلامی

ابراهیم شریفی

مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان از اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم تحت عنوان حقوق یاران اسلامی خبر داد.

صاحب‌خبر -

سجاد فهیمی امروز در مراسمی که به مناسبت هفته حقوق‌دانان برگزار شده‌بود در جمع خبرنگاران، با اشاره به وظایف این سازمان بیان کرد: مطالبه عمومی، مبارزه با فساد، کاهش جامعه کیفری و کاهش حجم پرونده‌های حقوقی از وظایف سازمان بسیج حقوق‌دانان است.

وی ادامه داد: با اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم تحت عنوان حقوق یاران اسلامی مردم با قوانین حقوقی و کیفری آشنا می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه این مهم منجر به کاهش وقوع جرم می‌شود، اضافه کرد: پیگیری قوانینی که خلأهایی دارند، همچنین کمک به کارآمدی نظام حقوقی و قضائی در راستای خدمات‌رسانی بهتر از جمله فعالیت‌های بسیج حقوق‌دانان است.

وی در ادامه گفت: بسیج حقوقدانان، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را نیز در دستور کار خود دارد.

فهیمی تصریح کرد: سال گذشته ۱۰۶ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با کمک نیکوکاران آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه این روند امسال هم ادامه پیدا می‌کند، افزود: فروردین‌ماه امسال یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی توسط بسیج حقوق‌دانان استان بین نیازمندان توزیع شد.

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود با اشاره به طرح هر مسجد یک حقوق‌دان گفت: در راستای پیشگیری و آگاه‌سازی اقشار مختلف از جرم ۶۰ درصد از مساجد استان از یک حقوق‌دان بهره‌مند هستند.

این مسئول اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون ۵ هزار مشاوره حقوقی و یک هزار و ۷۰ پرونده وکالت افراد نیازمند بدون دریافت هیچ هزینه‌ای توسط بسیج حقوق‌دانان استان انجام شد و تعداد قابل‌توجهی از پرونده‌ها به نتیجه رسید.

انتهای پیام

نظر شما