شناسهٔ خبر: 67975732 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

یکصدایی حامیان مقاومت فلسطین در پاکستان علیه اسرائیل جنایتکار

وزارت امور خارجه پاکستان، شخصیت‌های سیاسی، پارلمانی و رهبران احزاب مذهبی این کشور ترور ناجوانمردانه «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران را به شدت محکوم کردند و یکپارچگی کشورهای منطقه و جهان اسلام را برای توقف جنایات رژیم افسارگسیخته صهیونیستی خواستار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه پاکستان دقایقی پیش با صدور بیانیه‌ای ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران را محکوم کرد و به خانواده وی و مردم فلسطین تسلیت گفت.

در این بیانیه با ابراز نگرانی جدی پاکستان نسبت به ماجراجویی های فزاینده رژیم اسرائیل در منطقه، آمده است: رویداد اخیر منجر به تشدید خطرناک اوضاع منطقه و تضعیف تلاش ها برای صلح می‌شود.

مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد گفت: ما به شکلی عمیق از زمان این اقدام بی‌ پروا، مصادف با تحلیف رئیس‌جمهوری ایران، رویدادی که با حضور تعداد زیادی از مقام های خارجی از جمله معاون نخست‌وزیر پاکستان در تهران برگزار شد، شوکه شده‌ایم.

سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان امروز با صدور بیانیه‌ای با ابراز تاسف از شهادت دکتر هنیه نخست وزیر سابق فلسطین و رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت که این ترور یک اقدام شنیع و تهاجم شرم‌آور به شمار می‌رود.

وی با محکوم کردن اقدامات جنون آمیز رژیم اسرائیل علیه ملت فلسطین و ترور رهبران جنبش های آزادی این کشور، افزود: خون هنیه هدر نمی رود و تاریخ جانفشانی و فداکاری های این شهید محترم را از یاد نخواهد برد.

سناتور علامه ناصر عباس جعفری نماینده مجلس سنا و رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز شهادت هنیه را به جهان اسلام، ملت‌های مظلوم منطقه به ویژه فلسطینیان تسلیت گفت.

وی افزود: ترور رئیس دفتر سیاسی حماس یک ضایعه عظیم برای امت اسلامی است و به طور قطع دشمنان قسم خورده مسلمانان، آمریکا و رژیم صهیونیستی در پشت پرده این عملیات شیطانی حضور دارند.

این مقام حزبی پاکستان تاکید کرد: ملت فلسطین و جبهه مقاومت قدس هرگز جانفشانی های شهیدان عزیزی همچون هنیه را فراموش نخواهد کرد و با شهادت وی محور مقاومت بیش از پیش قوی تر خواهد شد.

در همین حال احزاب پاکستان در اعتراض به عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران و شهادت اسماعیل هنیه قرار است در شهرهای مختلف تجمع کنند. روز جمعه این هفته نیز تظاهرات گسترده برای همبستگی با ملت فلسطین و محکومیت ترور شهید هنیه در مناطق مختلف پاکستان برگزار خواهد شد.

حافظ نعیم الرحمان رهبر جماعت اسلامی پاکستان نیز طی پیامی با محکومیت حمله تروریستی رژیم اسرائیل در تهران، شهادت هنیه را به امت اسلامی، هواداران آزادی قدس در جهان و ملت فلسطین تسلیت گفت.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از دولتمردان خردمندی برخوردار است و قاعدتا واکنش مناسبی از آنان خواهیم دید؛ در عین حال زمان بیداری دیگر حاکمان جهان اسلام فرا رسیده است و باید جلوی اقدامات تروریستی رژیم اشغالگر اسرائیل گرفته شود.

مولانا فضل الرحمان رهبر حزب جمعیت علمای اسلام در پاکستان نیز شهادت مظلومانه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس را به عالم اسلام و ملت فلسطین تسلیت گفت و تاکید کرد: نهضت آزادی بیت المقدس و مبارزه با دشمن صهیونیستی با خون شهید هنیه قدرتمندتر می شود.

وی اعلام کرد: مردم پاکستان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ساکت نخواهند ماند و ما علیه ترور شهید هنیه، جمعه این هفته در تمامی شهرهای پاکستان تظاهرات گسترده ای برگزار خواهیم کرد.

سناتور شیری رحمان نماینده مجلس سنای پاکستان نیز در پیامی ترور هنیه را بیانگر افسارگسیخته تر شدن صهیونیست‌ها دانست و گفت: [رژیم] اسرائیل درپی گسترش جنگ در منطقه است تا جایی که مرتکب تروریسم فرا سرزمینی و تعرض به خاک جمهوری اسلامی ایران شده است.

سید خورشید شاه وزیر سابق امور مذهبی و نماینده حزب مردم در مجلس پاکستان نیز گفت: ترور هنیه نمونه بارز خوی تروریستی رژیم اسرائیل است و ما تعرض این رژیم به تمامیت ارضی ایران را نیز به شدت محکوم می‌کنیم.

این سیاستمدار کهنه کار افزود: قدرت‌های جهان برای کنترل [رژیم] اسرائیل و توقف اقدامات تروریستی آن باید وارد میدان شوند.

امروز در مجلس پاکستان نیز قطعنامه ای در محکومیت عملیات تروریستی اسرائیل در به شهادت رساندن فرمانده محور مقاومت فلسطین ارائه کرد که به تصویب نمایندگان رسید.

در این قطعنامه ترور شهید هنیه در تهران محکوم شده و آمده است که شهادت رئیس فقید دفتر سیاسی حماس یک روز تاریک و پر درد برای تمام جهان اسلام شناخته می‌شود.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دکتر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

نظر شما