شناسهٔ خبر: 67964102 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

روابط عمومی کل سپاه خبر داد؛

شهادت اسماعیل هنیه و یکی از محافظان وی در تهران

بیانیه سپاه پاسداران در مورد شهادت اسماعیل هنیه و یکی از محافظان ایشان در تهران: علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی، در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد.

به گزارش جماران، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

متن اطلاعیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

بیانیۀ حماس در پی ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران

 

بسم الله الرحمن الرحیم

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله أمواتاً بل أحیاءٌ عند ربهم یرزقون

جنبش مقاومت اسلامی حماس در سوگ فرزندان ملت بزرگ ما فلسطین، ملت عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان است‌.

برادر رهبر شهید مجاهد اسماعیل هنیه رهبر نهضت که پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران بر اثر یورش خائنانه صهیونیست ها به محل سکونتش در تهران جان باخت.

 

در همین خصوص بیشتر بخوانید:

  • واکنش ها به ترور اسماعیل هنیه در تهران + عکس و فیلم
  • اسماعیل هنیه آخرین بار در تهران کجا رفت؟ + عکس و فیلم
  • پیام پزشکیان در واکنش به ترور اسماعیل هنیه
  • بیانیه حزب الله در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه
  • ترور اسماعیل هنیه در تهران، تیتر یک رسانه‌های جهان + عکس ها
  • «اسماعیل هنیه» را بشناسیم
  • سردار علایی: قطعا آمریکا در ترور هنیه همکاری نزدیک عملیاتی و اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی داشته است

 

ابومرزوق: ترور هنیه بی‌پاسخ نخواهد ماند

موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش اقدامی بزدلانه است و قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند. 

فراخوان اعتصاب سراسری در فلسطین در پی ترور هنیه

منابع خبری در فلسطین گزارش کردند، در پی ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و شهادت وی، فراخوان‌هایی سراسری برای اعتصاب و تشدید فعالیت‌ها علیه رژیم صهیونیستی منتشر شده است.

جهاد اسلامی: ترور هنیه ضایعه بزرگی برای ملت فلسطین است

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین بامداد چهارشنبه در اظهاراتی گفت که ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس ضایعه بزرگی برای ملت فلسطین است.

محمد الهندی افزود: حماس جنبش بزرگی است و هر جای خالی را مستقیما پر خواهد کرد و هنیه از دوران کودکی به دنبال شهادت بود.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: دشمن اگر گمان کند با ترور رهبران مقاومت می‌تواند آن را شکست دهد، کاملا به اشتباه رفته است.

سامی ابو زهری از رهبران جنبش حماس پیش تر در واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش در اظهاراتی گفته بود: ما وارد جنگی همه جانبه برای آزادسازی قدس شدیم و آماده پرداخت هر بهایی در این راه هستیم.

سازمان آزادی‌بخش فلسطین: ترور هنیه اقدامی ناجوانمردانه است

 

سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در اطلاعیه‌ای ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را محکوم کرد و آن را اقدامی ناجوانمردانه و بزدلانه خواند.

سازمان آزادی‌بخش فلسطین در این اطلاعیه تاکید کرد که این جنایت موجب پایبندی هرچه بیشتر ما به مقاومت و پایداری در برابر دشمن خواهد شد.

واکنش اولیه کاخ سفید به ترور اسماعیل هنیه

فارس: کاخ سفید در اولین واکنش خود به شهادت اسماعیل هنیه اعلام کرد که از اخبار مربوط به ترور وی مطلع است.

محمود عباس شهادت اسماعیل هنیه را محکوم کرد

 

شهادت رهبر مجاهد «اسماعیل هنیه» واکنش رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را نیز در پی داشت.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین -حماس- در تهران گفت: ترور اسماعیل هنیه بزدلانه و اتفاقی خطرناک است.

براساس گزارش الجزیره، محمود عباس گفت: ترور اسماعیل هنیه، رهبر ارشد حماس را به شدت محکوم می‌کنیم.

 

ارتش اسرائیل: درباره سوءقصد به جان اسماعیل هنیه اظهار نظر نمی‌کنیم

دفتر سخنگوی ارتش اسرائیل در گفتگو با خبرنگار آنادولو از اظهار نظر درباره سوء قصد به جان شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران خودداری کرد.

مقام مسئول دفتر سخنگوی ارتش اسرائیل در پاسخ به سوال خبرنگار آنادولو درباره اینکه "آیا کشته شدن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس طی حمله صورت گرفته در تهران را تایید می‌کنید؟" پاسخ داد: در اینباره اظهار نظر نمی‌کنیم.

 

 سخنگوی وزارت خارجه: خون پاک شهید هنیه هرگز هدر نخواهد رفت

سخنگوی وزارت امور خارجه شهادت مجاهد سرافراز اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین-حماس- در تهران را به ملت بزرگ و سرافراز فلسطین، جنبش حماس و همه گروه‌های مقاومت فلسطینی و نیز همه جریان‌های مقاومت و ملتها و کشورهای حامی آرمان فلسطین تبریک و تسلیت گفت.

کنعانی با اشاره به استمرار بررسی ابعاد و جزئیات این حادثه توسط نهادهای ذیربط جمهوری اسلامی ایران گفت: بی‌تردید خون پاک این مجاهد نستوه که عمری را در مجاهدت و مبارزه عزتمندانه علیه رژیم غاصب صهیونیستی و در راه آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست سپری کرد، هرگز هدر نخواهد رفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: شهادت برادر مجاهد اسماعیل هنیه در تهران، پیوند عمیق و ناگسستنی میان جمهوری اسلامی ایران و فلسطین عزیز و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد.

 

 بیانیه حزب الله در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه

شهادت رهبر بزرگ و مخلص و برادر عزیز اسماعیل هنیه رحمت رئیس دفتر سیاسی حماس و به ویژه خانواده محترم و فداکار ایشان را که ده ها شهید تقدیم کردند، تسلیت می گوییم. 

شهید اسماعیل هنیه از رهبران بزرگ مقاومت عصر حاضر بود که با شجاعت تمام در مقابل پروژه سلطه طلبی آمریکا و اشغالگری صهیونیست ایستاده و خون خود را بر کف دستان خود آماده شهادت کردند. برای هدفی که به آن اعتقاد داشتند و همیشه در طول راه منتظر این شهادت بودند.

شهادت اسماعیل هنیه سرسختی مجاهدان مقاومت در همه عرصه‌های مقاومت برای ادامه راه جهاد می‌افزاید و عزم آنان را در برابر دشمن صهیونیستی قوی‌تر می‌سازد.

از خداوند منان خواستاریم که این رهبر شهید بزرگوار و عزیز را در زمره شهدا قرار دهد و ایشان را مشمول رحمت و خشنودی واسعه خود قرار دهد.

 

 اطلاعیه شماره ۲ روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی ترور شهید اسماعیل هنیه

 متن این بیانیه به شرح ذیل است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلࣰا

همان گونه که به استحضار ملت شریف و عظیم‌الشأن ایران اسلامی و آحاد امت اسلامی و رزمندگان جبهه پرافتخار مقاومت رسانده شد ، در نخستین ساعات بامداد امروز چهارشنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ مجاهد بزرگ " آقای دکتر اسماعیل هنیه" رئیس معزز دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان شجاع ایشان در اقدام تروریستی رژیم بزدل و جنایتکار صهیونیستی ، در محل اقامت خود در تهران به شهادت رسیدند. شهید هنیه از جمله شخصیت‌های برجسته حدود ۱۱۰ هیئت خارجی دعوت شده توسط "مجلس محترم شورای اسلامی" برای شرکت در " آیین تحلیف چهاردهمین ریاست جمهوری اسلامی ایران" بودند که طی سالیان اخیر به ویژه پس از عملیات تاریخی " طوفان الاقصی " سفرهای متعددی به کشورمان داشتند.

این جنایت نشان داد باند تبهکار، قاتل و تروریست صهیونیستی بدون توجه به قواعد و مقررات بین‌المللی برای سرپوش گذاردن بر شکست‌های خفت بار ۹ ماه جنگ در غزه که منجر به قتل و عام ده‌ها هزار زن ،مرد و کودک فلسطینی شده است از ارتکاب هیچ اقدام جنایتکارانه‌ای دریغ نمی‌ورزد .

بی تردید این جنایت رژیم صهیونیستی با پاسخ سخت و دردناک جبهه مقتدر و عظیم مقاومت بویژه ایران اسلامی مواجه و برکات مجاهدت‌های "شهید القدس" دکتر اسماعیل هنیه در دفاع از آرمان و حقوق ملت فلسطین یاری‌بخش آنان خواهد بود.

با محکومیت شدید این اقدام رذیلانه و جنایتکارانه و تسلیت و تبریک شهادت سردار عالیقدر حماس و مقاومت اسلامی فلسطین و محافظ دلاور وی ، به آگاهی مردم قدرشناس و انقلابی ایران می‌رساند ، برنامه‌های مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گرانقدر توسط "شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی" اطلاع رسانی خواهد شد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

اخبار مرتبط

دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس با رئیس جمهور/ پزشکیان: مقاومت مردم و مجاهدان فلسطینی به و آزادی سرزمین فلسطین ختم می‌شود

رهبر انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین: امروز بلندترین پرچم اسلام در دستان مردم غزه است

پیام پزشکیان به اسماعیل هنیه/ ادامه حمایت همه‌جانبه از ملت مظلوم فلسطین

دیدار علی باقری با اسماعیل هنیه در دوحه + جزییات و عکس ها

دیدار مقامات طالبان در سفر به ایران با امیر قطر و اسماعیل هنیه + عکس

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما