شناسهٔ خبر: 67961000 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه کرمان: پیرغلامان بر کشتی نجات امام حسین (ع) نشسته اند

کرمان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه پیرغلام کسی است که بر کشتی نجات حسین (ع) آنهم در دنیای پر تلاطم امروز نشسته است، گفت: تجلیل از امام حسین (ع) دانشگاه است و شما اساتید این دانشگاه هستید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی شامگاه سه‌شنبه در آیین گشایش بیست و یکمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی (ع) در گلزار شهدای کرمان، افزود: حداقل چهار مولفه و رکن در پیرغلامان حسینی (ع) وجود دارد که هر کدام یک ارزش است که بدیل ندارد.

امام جمعه کرمان ادامه داد: اولین مورد معرفت و شناخت است و کسی که پا در این راه می گذارد که به حسین و یارانش معرفت داشته باشد.

وی تصریح کرد: رکن دوم پیرغلامان مداومت داشتن در نوکری است لذا پیرغلامان بخشی از عمر یا از کودکی تا پایان عمر بر این نوکری مداومت کند و پرچم عزای حسین ع را برافراشته نگه دارد و افرادی حول این پرچم شناخت پیدا کنند و اشک می ریزند.

وی افزود: رکن سوم پیرغلامی برگزاری عزاداری با کیفیت و برافراشتن پرچم عزای با کیفیت و انسان ساز است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: رکن چهارم نیز عشق و ارادت به آستان حسین است و افرادی نیز در این میان به عنوان عزادار حسین معرفت پیدا می کنند.

وی ادامه داد: چنانچه خلق حماسه هشت سال دفاع مقدس کربلای کوچکی است که از همین جلساتی که شما بانی آن بودید بر آمد و حاج قاسم از همین جلسات معرفت پیدا کرد و در فراق شهادت سوخت و گریه کرد و افراد را واسطه قرار دارد تا بدن ناطنین او مانند اربابش در کشور عراق پرپر شد.

اجلاسیه پیرغلامان در گلزار شهدای بین المللی جوار مزار سردار دل‌ها کرمان با حضور بیش از ۵۰۰ پیرغلام حسینی از ۱۳ کشور جهان افتتاح شد و این اجلاسیه تا روز پنجشنبه هفته جاری ادامه دارد.

نظر شما