شناسهٔ خبر: 67960893 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

پیرغلامان حسینی درس انسان‌سازی می‌دهند

سارا سلطانی

مراسم افتتاحیه بیست و یکمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی شامگاه ۹ مرداد با شعار «کرمان، حسین آباد ایران» با حضور جمعی از مسئولان و میهمانان داخلی و ۱۳ کشور خارجی در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم اظهار کرد: پیرغلامان حسینی، خدمتکاران سالخورده‌ای هستند که گرد وجود مبارک حسین علیه السلام جمع شده و در این دنیای پرتلاطم و پرجاذبه در کشتی نجات نشسته‌اند.

به گفته وی، معرفت و شناخت، مداومت، عزاداری با کیفیت و عشق و ارادت به آستان حسین علیه السلام، چهار مولفه در پیرغلامی سیدالشهداست که هر کدام ارزشی بی‌بدیل است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار کرد: پیرغلام از جوانی تا پایان عمر مراقب و مواظب است که در این راه مداومت داشته باشد و این پرچم را برافراشته نگه دارد تا افراد حول این پرچم شناخت پیدا کنند و بر معرفت خود بیفزایند.

به اعتقاد وی، تجلیل از حسین علیه السلام و نهضت او دانشگاه و کارخانه انسان‌سازیست و پیرغلامان اساتید این دانشگاه هستند.

علیدادی سلیمانی با اشاره به ایثارگری‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس که از این مجالس معرفت پیدا کرده بودند، تصریح کرد: شخصیت ممتاز تاریخی حاج قاسم سلیمانی که صاحب مکتب شد، با همین معرفت و شناخت عاشق امام حسین علیه السلام و شهادت شد و در فراق شهادت می‌سوخت و گریه می‌کرد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این مراسم شما پیرغلامان میهمان حاج قاسم هستید، اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی بانی روضه بود و برخی مراکز عزاداری را ایشان یا بانی ساخت آن مکان‌ها بود یا در احداث آنها کمک کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی، کشاورزی، حمل و نقل و ... استان کرمان تاکید کرد: استان کرمان نیروی انسان توانمندی دارد که بارزترین آنها شهیدان و شهید حاج قاسم سلیمانی است.

استاندار با بیان این مطلب که استان کرمان سالانه میزبان جشنواره‌های زیادی است اما این اجلاسیه متفاوت‌تر از همه آنهاست، افزود: حتما شان پیرغلامان زیاد است و امیدواریم بتوانیم میزبانان خوبی باشیم.

انتهای پیام

نظر شما