شناسهٔ خبر: 67949208 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحلیلگر صهیونیست:

یورش تندروها به پادگان‌های نظامی به معنای شروع فروپاشی اسرائیل است

تهران-ایرنا- یک تحلیلگر صهیونیست، یورش صهیونیست‌های تندرو به پادگان‌های نظامی را شروع فروپاشی رژیم اسرائیل دانست و گفت: تا جنگ داخلی یک قدم بیشتر فاصله نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روزنامه «معاریو» رژیم صهیونیستی، «بن کاسپیت» افزود: اسرائیل در آستانه هرج‌ و مرج نیست، بلکه در وضعیت هرج‌ و مرج است.

وی با اشاره به حمله صهیونیست های تندرو ی راست‌گرا به پایگاه های نظامی رژیم اشغالگر، گفت که یورش به این پایگاه ها نمادی از شروع فروپاشی اسرائیل است.

بن کاسپیت به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره نزدیک بودن پیروزی هم اشاره و اضافه کرد: «بنیامین نتانیاهو» گفته بود ما یک قدم تا پیروزی همه جانبه فاصله داریم، اما دیروز متوجه شدیم که یک قدم بیشتر، تا جنگ داخلی فاصله نداریم.

به گزارش ایرنا، مقامات رژیم صهیونیستی در پی یورش صهیونیست‌های افراطی به پادگان و دادگاه نظامی در شهر «بیت‌لید» در مرکز سرزمین های اشغالی و برگزاری تظاهرات گسترده در آن تاکید کردند که این اقدام موجودیت این رژیم جعلی را با تهدید مواجه کرده است.

گروهی از صهیونیست های تندرو در اعتراض به محاکمه نظامیانی که اقدام به شکنجه اسرای فلسطینی در نوار غزه کردند، روز دوشنبه به دادگاه و پادگان نظامی در بیت لید حمله کردند. در میان این افراد تعدادی از نمایندگان کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی نیز حضور داشتند.

«یائیر گولان» رئیس حزب «کار» رژیم صهیونیستی در واکنش به این اقدام صهیونیست ها گفت که کابینه نتانیاهو به دستور «ایتامار بن گویر» وزیر قانون‌شکن، از سرکشی و هرج و مرج در داخل ارتش این رژیم حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد که مخفی شدن عمدی پلیس نظامی و نادیده گرفتن حمله به پادگان و دادگاه بیت لید تصادفی نیست.

این مقام صهیونیست افزود که بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، این رژیم، صهیونیست ها و امنیت آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

از سوی دیگر، «الی کوهن»، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی هم در اظهاراتی گفت که از نظامیان حمایت می‌کند، حتی در صورتی که نیاز به تحقیق و بازجویی باشد، باید به روشی که شان آنها حفظ شود، این کار را انجام داد.

از طرفی، «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: ما در لبه پرتگاه نیستیم، بلکه در خود پرتگاه هستیم. امروز از تمام خطوط قرمز عبور کردیم.

لاپید تاکید کرد که اگر نتانیاهو وزرای حمایت کننده از یورش‌های خشونت‌آمیز را برکنار نکند، او شایستگی ریاست کابینه رژیم اسرائیل را نخواهد داشت.

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی افزود: وزرا و نمایندگان شرکت‌کننده در یورش‌ها، مجموعه فاشیستی خطرناک هستند که موجودیت اسرائیل را تهدید می‌کنند.

همچنین «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی نیز دوشنبه شب در واکنش به یورش به پادگان و دادگاه نظامی بیت لید گفت: به لحاظ امنیتی، در حال گذراندن یکی از سخت ترین روزها هستیم.

وی شب گذشته از تظاهرات کنندگان خواست که پادگان نظامی بیت لید را ترک کنند تا ارتش بتواند به کار خود ادامه دهد.

پیشتر روزنامه «معاریو» رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که شرایط در بیت لید به قدری وخیم است که ارتش نیروهای خود را از نوار غزه فراخوانده و آنها را به سوی پادگان بیت لید و مناطق اطراف آن گسیل داشته است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این باره گزارش داده بود که «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک با وزیر جنگ و نخست وزیر درخصوص یورش به پایگاه بیت لید رایزنی کرده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرده بود که بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ معترض به بیت لید آمده و ده‌ها تن از آن‌ها نیز موفق شدند که وارد پادگان این شهر شوند.

نظر شما