شناسهٔ خبر: 67952780 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اسرائیل جرات حمله به حزب‌الله ندارد/ تمام ارکان مقاومت پاسخ می‌دهند

فاطمه خوش نیت

کارشناس مسائل اسرائیل با تاکید بر این که رژیم صهیونیستی در وضعیتی نیست که به لبنان حمله کند، گفت: امروز تمام ارکان مقاومت فعال هستند و اگر اسرائیل به لبنان حمله کند از تمام جبهه‌ها تحت فشار قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در پی حادثه رخ داده  در روستای «مجدل شمس» در بلندی‌های جولان اشغالی تعدادی از کودکان به شهادت رسیده و بیش از ۴۰ تن نیز مجروح شدند. با این وجود رژیم کودک‌کش صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را متهم می‌کند.

 درواقع رژیم صهیونیستی حزب‌الله لبنان را متهم  و تهدید کرده پاسخ سختی خواهد داد و به لبنان حمله می‌کند. حزب‌الله لبنان از آغاز جنگ در هفت اکتبر در حمایت از مردم غزه حملاتی را به مواضع رژیم صهیونیستی و بخش‌های شمالی آن داشته که رژیم صهیونیستی از این منظر نزد افکار عمومی خود تحت فشار قرار دارد. در نتیجه به دنبال این است تا راهی پیدا کند و خود را از این موضوعات دور نگه دارد. 

اسرائیل جرات حمله به حزب‌الله ندارد/ تمام ارکان مقاومت پاسخ می‌دهند حادثه در مجدل شمس

«سید هادی برهانی» در گفت‌وگو گو با ایسنا در تحلیل خود از ادعای رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله لبنان در حادثه بلندی‌های جولان اظهار داشت: اتفاقی که در مجدل شمس افتاده و تعداد زیادی از کودکان کشته شده بهانه و دستاویزی برای رژیم صهیونیستی شده تا به حزب‌الله و لبنان فشار آورد، به هر حال حزب‌الله بعد از هفت اکتبر در دفاع از مردم غزه حملاتی به مواضع رژیم صهیونیستی داشت و بخش‌های شمالی آن را تحت فشار قرار داد.

وی افزود: درواقع رژیم صهیونیستی از این بابت در وضعیت بدی قرار دارد و مرتب توسط اپوزیسیون ملامت می‌شود که نتوانسته مقابل حزب‌الله بایستد، بنابراین اسرائیل به دنبال این است تا  راه حلی پیدا کند که حملات حزب‌الله  متوقف شده و دست از حمایت از مردم غزه بر دارد. 

این کارشناس مسائل اسرائیل یادآور شد: در این حادثه که تلخ و تاثیرگذار بود، تعدادی از کودکان به شکل وحشتناکی کشته شدند و رژیم صهیونیستی درصدد است تا از این قضیه استفاده کند، با این ادعا که حزب‌الله را مسئول این کشتار معرفی نماید.

اسرائیل جرات حمله به حزب‌الله ندارد/ تمام ارکان مقاومت پاسخ می‌دهند حادثه در مجدل شمس

برهانی خاطرنشان کرد: به عبارتی اسرائیل به دنبال این است تا لبنان را تحت فشار  قرار دهد، سر و صدای زیادی هم کرده که پاسخ سختی می‌دهیم، لبنان را هدف قرار می‌دهیم، در حال حاضر نیز  هزینه‌های سیاسی حزب‌الله و لبنان و رژیم صهیونیستی  شروع شده اما در زمینه نظامی اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی با بیان اینکه همچنان سایه تهدید بالای سر لبنان است با اشاره به این ادعا که اسرائیل قرار است حمله سنگین انجام دهد، گفت: اسرائیل از همان روزهای اول پس از هفت اکتبر، مرتب ادعا کرده به حزب‌الله حمله  کرده و آن را نابود می‌کند، در واقع این مساله در کلام صهیونیست‌ها و  مواضع رسمی وجود داشته اما اگر  رفتار دولت و ارتش اسرائیل را در نظر بگیریم، در اصل از حمله و از این که تنش با حزب الله افزایش یابد، اجتناب کردند. 

این کارشناس مسائل اسرائیل تاکید کرد: منطقی است زیرا اسرائیل در وضعیتی نیست که به لبنان حمله کند، در غزه از نظر اقتصادی، نظامی و سیاسی تحت فشار است. لذا بعید می‌دانم  جرات کند به حزب‌الله  و لبنان حمله کند، بیشتر جنبه تهدید دارد تا هزینه را برای حزب‌الله و لبنان بالا برده و در شرایط سخت‌تری قرار دهد.

برهانی اظهار داشت: اگر حمله اتفاق افتاد، ایران استقبال نمی‌کند، ایران به دنبال این است جنگ ادامه نیابد، اما اگر اسرائیل  این کار را انجام دهد، فرصتی را در اختیار کشورها و طرف‌های مقاومت قرار می‌دهد و ضربه بسیار سختی به اسرائیل می‌زنند که جبران‌ناپذیر خواهد بود.

اسرائیل جرات حمله به حزب‌الله ندارد/ تمام ارکان مقاومت پاسخ می‌دهند حمله موشکی سنگین حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی

وی با اشاره به توانمندی جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی گفت: یکی از مشکلاتی که اسرائیل دارد، این است که تمام ارکان مقاومت از یمن، عراق تا سوریه و کرانه باختری علیه اسرائیل  فعال شده و وارد عمل شده‌اند، لذا  الان تمام این جبهه ها باز است اگر اسرائیل به لبنان حمله کند از تمام این جبهه‌ها تحت فشار قرار می‌گیرد و این مساله می‌تواند برای اسرائیل گران تمام شود.

انتهای پیام 

نظر شما