شناسهٔ خبر: 67952972 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ترامپ: کاری که پاریس با تابلوی «شام آخر» کرد، شرم‌آور بود

رئیس جمهور سابق آمریکا مراسم افتتاحیه المپیک پاریس را هدف انتقاد قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد تند از مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس، آن را شرم‌آور خواند!

ترامپ درباره این مساله به فاکس‌نیوز گفت: آدم خیلی روشنفکری هستم اما فکر می‌کنم کاری که آنها (مقامات فرانسه) کردند، شرم‌آور بود!

وی در پاسخ به این پرسش که «اگر در المپیک بعدی رئیس جمهور باشد، به اندازه‌ای روی برگزارکنندگان المپیک نفوذ دارد که دیگر شاهد توهین به مسیحیان نباشیم؟»، گفت: دیگر چنین اتفاقی نخواهد افتاد و نخواهیم دید که تابلوی شام آخر به این شکل به نمایش گذاشته شود.

در مراسم افتتاحیه سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک که ۲۶ جولای برگزار شد، نقیضه‌ای (تقلید مضحک) تحریک‌آمیز از تابلوی معروف «شام آخر» اثر لئوناردو داوینچی، هنرمند ایتالیایی گنجانده شده بود. این اثر هنری نشانگر صحنه‌هایی از شام آخر روزهای پایانی عمر حضرت عیسی مسیح (ع) براساس توصیف انجیل، است.

انتشار بخش‌هایی از این مراسم که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد، مباحثی را در سراسر جهان جرقه زد. ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان این مراسم را به دلیل نمایش فقر فرهنگی و فقدان اصول اخلاقی در غرب، به شدت هدف انتقاد قرار داد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که «در جریان مراسم افتتاحیه قطعاً لحظات مشمئزکننده‌ای وجود داشت و شرم‌آور است که کمیته بین‌المللی المپیک چنین اقدامی را تایید کرده است.»

بازی‌های المپیک پاریس از ۲۶ جولای آغاز شده است تا ۱۱ آگوست ادامه خواهد داشت. صرف نظر از مراسم افتتاحیه و بازتاب منفی آن، نحوه میزبانی فرانسوی‌ها از تیم‌ها و کاروان‌ها و همچنین سایر میهمانان خارجی از جمله خبرنگاران، سوژه داغ انتقادات بوده است.

نظر شما