شناسهٔ خبر: 67942303 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

شکست ترامپ در جذب آراء رنگین‌پوستان آمریکایی

نظرسنجی‌های جدید آمریکا پیشتازی هریس در رقابت‌های انتخاباتی را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: نظرسنجی موسسه انگسرید در باره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ۱۷۴۳ شرکت‌کننده از پیشتازی کامالا هریس، نامزد احتمالی حزب دموکرات آمریکا خبر می‌دهد.

به گزارش فارس، بر این اساس کامالا هریس با کسب ۴۴ درصد آرا در مقابل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده با ۴۲ درصد، پیروز انتخابات خواهد بود.

در این میان آراء جامعه آفریقایی_آمریکایی قابل توجه است و ۶۷ درصد آن‌ها اعلام کردند که به کامالا هریس رأی خواهند داد. ترامپ در این نظرسنجی تنها ۱۲ درصد آراء رنگین‌پوستان را به‌دست آورده است و ۱۷ درصد شرکت‌کنندگان نیز بیان کردند که هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته‌اند.

رنگین‌پوستان آمریکایی حدود ۱۲ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند. با این وجود به ادعای کارشناسان، رأی آن‌ها در برخی از ایالت‌ها مانند جورجیا، که رقابت میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در آن شدید است، می‌تواند در نتیجه نهایی آراء الکترال ایالت و انتخابات آمریکا تأثیر گذارد.

پیش از خروج جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از کارزار انتخاباتی، جمهوری‌خواهان نگران از دست دادن حمایت رنگین‌پوستان شده بودند که به نظر می‌رسد با جایگزینی کامالا هریس این نگرانی از بین خواهد رفت.

نظر شما