شناسهٔ خبر: 67949018 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ترامپ: کامالا هریس بدتر و رادیکال‌تر از بایدن است

«دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان آمریکایی در انتخابات نوامبر، گفت قصد شرکت در دومین مناظره در برابر «کامالا هریس» را دارد، اما شاید هم این برنامه را لغو کند. او همچنین به ترومای روحی همسرش بعد از ترور نافرجام علیه خود اشاره کرد و هریس را هم بدتر از بایدن توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

 «دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» بیان کرد: «احتمالا در مناظره شرکت خواهم کرد اما شاید هم لغو کنم.»

اولین مناظره انتخاباتی ۲۰۲۴ در تاریخ ۲۷ ژوئن میان «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات که اخیرا از رقابت‌ها کناره‌گیری کرد و «دونالد ترامپ» برگزار شد؛ مناظره‌ای که عملکرد ضعیف رئیس‌جمهور فعلی آمریکا به اندازه‌ای شدید بود که هم‌حزبی‌های او فشار فزاینده‌ای را جهت کناره‌گیری از رقابت‌ها به او اعمال کردند.

دومین مناظره برای ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) به میزبانی تلویزیون ای‌بی‌سی نیوز برنامه‌ریزی شده است و احتمالا «کامالا هریس» معاون جو بایدن به عنوان نامزد حزب دموکرات در برابر ترامپ قرار خواهد گرفت.

 دونالد ترامپ در ادامه مصاحبه‌اش با اشاره به دلایلش برای عدم حضور در مناظره انتخاباتی دوم گفت: «شاید مناظره را لغو کنم زیرا نمی‌خواهم به اخبار جعلی میدان بدهم.»

این رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیشتر هم از ای‌بی‌سی نیوز انتقاداتی را عنوان و این شبکه را به «پوشش خبری مغرضانه» متهم کرده بود.

دونالد ترامپ با اشاره به حادثه ترور نافرجامی که در جریان یک کارزار انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا پشت سر گذاشت، گفت: «همسرم ملانیا قادر نیست درباره ترور نافرجام صحبت کند. او آسیب روحی دیده است اما حالش خوب است زیرا عشق و محبتش را به من ابراز می‌کند.»

این نامزد حزب جمهوری‌خواه در قسمت دیگری از این مصاحبه همانند اظهارات روزهای اخیر ضمن انتقاد از «کامالا هریس» عنوان کرد: «فکر می‌کنم او (هریس) نامزدی بدتر از بایدن است. هریس بسیار رادیکال‌تر می‌باشد.

ترامپ در ادامه گفت: «فکر می‌کنم او (هریس) کمی کوچک‌تر باشد، منظورم این است که او ۶۰ سال دارد اما متوجه نشده‌ام که او ۶۰ سال سن دارد! او حرف‌های بزرگی می‌زند اما حرف‌هایش بسیار بد است. او یک سزار مرزی است اما وانمود می‌کند که نیست. او می‌خواهد بودجه را از پلیس بگیرد. او خواستار مرزهای باز و پذیرای هر کسی در کشور است. الان می‌فهمم که آنها مصونیت را برای هر کسی که وارد کشور می‌شود، می‌خواهند.»

وی تاکید کرد: «موقعیت بدی است. کشور ما هرگز در چنین موقعیتی نبوده است. ما در موقعیتی هستیم که در نهایت به جنگ جهانی سوم منجر می‌شود. ما ۲۰ میلیون نفر داریم که وارد کشور ما شده‌اند. الان ۲۰ میلیون می‌گویم، احتمالا این رقم افزایش پیدا خواهد کرد.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در رابطه با کناره‌گیری رقیبش «جو بایدن» بیان کرد: «دموکرات‌ها، کودتایی را علیه رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به راه انداختند. آنها به بایدن گفتند که تو رقابت‌ها را ترک می‌کنی زیرا در نظرسنجی‌ها نمره پایینی (۱۷ درصد) داری. من اینطور فکر می‌کنم. موقعیت شبیه به این است که شما در رقابت‌هایی هستید اما ناگهان شما را خارج می‌کنند و شخص دیگری را جایتان قرار می‌دهند. این یک کودتا است و او (بایدن) بد باخت.»

 

نظر شما