شناسهٔ خبر: 68003225 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ادعای مقام صهیونیستی: در صورت حمله ایران به اسرائیل ما به نیروهای آمریکایی نیاز نداریم

تهران-ایرنا- تزاچی هانگبی، رئیس شورای امنیت داخلی رژیم اسرائیل، ادعا کرد که آمریکا در صورت حمله ایران به اسرائیل هر گونه حمایت لازم را ارائه خواهد کرد، اما تل آویو به نیروی نظامی آمریکا نیازی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمعه شب ایرنا از "خبرگزاری تاس",هانگبی به روزنامه بیلد گفت: ما از هیچکس حتی آمریکا درخواست حمایت نظامی نداریم. ما به نیروهای آنها نیازی نداریم، سربازان آمریکایی مجبور نیستند برای ما خون بریزند.

با این حال، این مقام صهیونیستی ادعا کرد که در صورت حمله ایران، اسرائیل قطعا از حمایت آمریکا برخوردار خواهد شد.

وی در این زمینه گفت: "بدون شک آمریکا از ما حمایت خواهد کرد. واشنگتن در تمام مدت به ما بسیار نزدیک بوده است. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، اولین رئیس‌جمهور این کشور بود که در طول جنگ به اسرائیل سفر کرد و اعلام کرد که قاطعانه به امنیت اسرائیل متعهد است.

هانگبی گفت: "ما روابط بسیار خوبی با کاخ سفید داریم. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل چند روز پیش در واشنگتن بود. دوستی ما قوی تر از همیشه است. "

به گزارش ایرنا، تارنمای آمریکایی آکسیوس به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در تماسی «جدی» از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل خواست تشدید تنش‌ها در منطقه را متوقف و فورا به سمت توافق آتش‌بس و گروگان‌گیری غزه حرکت کند.

تارنمای آکسیوس روز جمعه به وقت محلی نوشت: بایدن و دستیاران ارشد او به شدت از پیامدهای ترور اسرائیل در بیروت و تهران که کمتر از یک هفته پس از اولین دیدار نتانیاهو از کاخ سفید در چهار سال گذشته رخ داد، ناراضی هستند. مقامات آمریکایی از کشته شدن فؤاد شکر، فرمانده ارشد نظامی حزب الله یا اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس ناراحت نیستند اما آن‌ها احساس می‌کنند که نتانیاهو بایدن را در مورد برنامه‌هایش برای انجام ترورها در تاریکی نگه داشته است، درحالی که هفته گذشته نتانیاهو این تصور را ایجاد کرد که به درخواست رئیس‌جمهور آمریکا برای تمرکز بر دستیابی به توافق غزه توجه کرده است.

در این گزارش آمده است: دولت بایدن توافق آزادی اسرا و آتش بس میان اسرائیل و حماس را در مرکز کل استراتژی خود پس از جنگ در خاورمیانه قرار داده است. بایدن شخصاً در تلاش‌ها برای دستیابی به توافق مشارکت دارد و آن را عنصر اصلی میراث خود در شش ماه مانده از دولتش می‌داند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح چهارشنبه (۳۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در بیانیه ای اعلام کرد: «با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.»

دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری در پیامی در واکنش به شهادت «اسماعیل هنیه»، نوشت: جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و عزت و اعتبار خود کوتاهی نخواهد کرد و رژیم صهیونیستی به زودی نتایج اقدام بزدلانه و تروریستی خود را خواهد دید.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز در پی حمله تروریستی و متجاوزانه رژیم اسرائیل به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران و شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد: این رژیم تروریستی و حامیان آن مسئولیت این اقدامات را بر عهده دارند. جمهوری اسلامی ایران در استفاده از حق ذاتی خود در دفاع مشروع، به موجب ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد برای پاسخ قاطع و فوری، تردیدی نخواهد کرد.

پیش از این جنایت فجیع، رژیم اسرائیل حملات تروریستی را در جنوب بیروت، لبنان، علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی انجام داد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در پی درخواست ایران که مورد حمایت چین، الجزایر و روسیه به‌ عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفت، ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) برای ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در ایران تشکیل جلسه داد.

نظر شما