شناسهٔ خبر: 67868685 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

هوای مازندران خنک می‌شود

معاون توسعه و پشتیبانی هواشناسی مازندران به تشریح وضعیت آب‌وهوایی این استان در ۲۴ ساعت آینده پرداخت.

صاحب‌خبر -

احمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مازندران با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در این استان اظهار کرد: مازندران از بعدازظهر امروز، یکشنبه هفتم مرداد تا اواخر وقت دوشنبه، هشتم مرداد سال‌جاری شاهد فعالیت سامانه بارشی است.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی روی کل مناطق استان اثر خواهد داشت، افزود: طی این مدت شاهد بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید و کاهش دما خواهیم بود.

معاون توسعه و پشتیبانی هواشناسی مازندران گفت: اثر مخاطره از این فعالیت بارشی آب‌گرفتگی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه کاهش دید، لغزندگی، ریزش سنگ و اختلال در تردد جاده‌ها و محورهای کوهستانی و خسارت به سازه‌های کم مقاوم و سست بنیان پیش‌بینی می‌شود.

اسدی ادامه داد: توصیه می‌شود از اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مناطق مرتفع خودداری خودداری کنند، همچنین از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع پرهیز و کوهنوردان از فعالیت‌های کوهنوردی مقاوم‌سازی سازه‌های کم مقاوم و سست بنیان ممانعت کنند.

وی از مواج بودن دریای خزر سطح استان طی این دو روز خبر داد و گفت: طی این مدت هرگونه فعالیت دریایی ممنوع است و به مسافران توصیه می‌شود تا شنا نکنند.

نظر شما