شناسهٔ خبر: 67870111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزون بر ۱۰ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی استان کرمانشاه اختصاص یافت

کرمانشاه - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمانشاه گفت که از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های عمرانی استان به دستگاه های مختلف اجرایی اختصاص داده شد.

صاحب‌خبر -

نادر نورایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام در سامانه نظارت استان کرمانشاه ثبت شده است که از نظر تخصیص اعتبار در اولویت هستند.

نورایی گفت: همچنین برخی پروژه های مستمر مانند تجهیز ساختمان های اداری، جهاد کشاورزی و آب و فاضلاب استان کرمانشاه دارای اولویت تخصیص اعتبار هستند.

به گفته وی هم اکنون در استان کرمانشاه ۴۴۹ پروژه قابلیت بهره برداری دارند ولی برای افتتاح آنها بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار دارای اولویت مورد نیاز است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه همچنین گفت: سد کبوتر لانه کنگاور با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد، پروژه آب رسانی به کرمانشاه از سد گاوشان، پروژه رودخانه آب شوران، پروژه آب رسانی به سنقر، پروژه شبکه های سد قشلاق شهرستان صحنه و پروژه قطار شهری کرمانشاه جزو مواردی هستند که طبق قانون همه ساله به آنها برای پیشرفت اعتباراتی تخصیص داده می شود.

نورایی با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۶۲ پروژه ملی و ملی - استانی وجود دارد؛ ادامه داد: امسال برای پروژه های ملی سه هزار و ۷۵۳ میلیارد تومان و برای پروژه های ملی - استانی چهار هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است و این آمار در اختیار شورای برنامه ریزی استان قرار گرفته است.

روند نرخ بیکاری در استان کرمانشاه کاهشی است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه همچنین گفت: نرخ بیکاری استان در سال ۱۴۰۰ معادل ۱۴.۹ بود؛ این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۱۴.۲ رسید و در نهایت نرخ بیکاری سال ۱۴۰۲ به ۱۲.۳ رسیده که روندی کاهشی را نشان می دهد و این موفقیت همچنان استمرار دارد.

نورایی با بیان اینکه چهار مولفه مهم در نشان دادن نرخ بیکاری موثر است، افزود: این چهار مولفه شامل جامعه شهری، فارغ تحصیلان دانشگاهی، زنان و جوانان است که در پایین آوردن نرخ بیکاری تاثیر دارد.

وی اظهار کرد: قشر عظیمی از فارغ تحصیلان دانشگاهی در استان کرمانشاه زنان هستند که باید برای کاهش نرخ بیکاری از این قشر به بهترین وجه ممکن در اداره امور /دولتی و خصوصی/ استفاده شود.

وی گفت: اگر در استان کرمانشاه سرمایه گذاری انجام شود ولی از این چهار مولفه استفاده نشود؛ در کاهش نرخ بیکاری راه به جایی نخواهیم برد.

سال گذشته ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در کرمانشاه پرداخت شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمانشاه ادامه داد: بانک‌های استان سال گذشته هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند که رقم قابل توجهی برای ایجاد اشتغال است.

نورایی با بیان اینکه اگر تسهیلات به درستی در جامه هدف تقسیم شود تاثیر بسزایی در کاهش نرخ بیکاری دارد، ادامه داد: سال گذشته هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بین دستگاه های اصلی کرمانشاه مانند اداره کل صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه های مهم حوزه معیشت مانند کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی تقسیم شد.

نظر شما