شناسهٔ خبر: 67870035 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست مازندران خبر داد

مهار آتش میانکاله پس از ۶ ساعت/ ۵۵ هکتار دچار خسارت شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به سطح خسارت ۵۵ هکتاری وسعت میانکاله در اثر آتش‌سوزی از مهار کامل آتش پس از شش ساعت تلاش محیط‌بانان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، عطااله کاویان، ظهر امروز_یکشنبه هفتم مرداد_ در جمع خبرنگاران با اشاره به آتش‌سوزی در پناهگاه حیات وحش میانکاله که از ظهر دیروز شنبه، ششم مرداد اتفاق افتاد، اظهار کرد: به دلیل شدت گرما حوالی ساعت ۱۵ روز شنبه، آتش‌سوزی در علفزارهای خشک در مرتع "اسپه انجیل و نرگس مرز" این پناهگاه شعله کشید.

وی افزود: این آتش‌سوزی با حضور به موقع و تلاش مأموران یگان حفاظت پناهگاه حیات وحش میانکاله و با استقرار و بسیج تجهیزات و امکانات اطفا حریق از جمله لودر، پس از حدود شش ساعت، مهار و اطفا شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه سطح خسارت و وسعت آتش‌سوزی ۵۵ هکتار بوده، گفت: ۶۰ درصد سازیل، ۲۰ درصد انارستان و ۲۰ درصد بوته‌های تمشک طعمه حریق شدند.

کاویان ادامه داد: محیط‌بانان با تجهیزات اطفای حریق در منطقه مستقر هستند تا اگر آتش دوباره شعله‌ور شد از گسترش و سرایت آتش به سایر بخش‌های دیگر منطقه و بروز خسارت جلوگیری کنند.

نظر شما