شناسهٔ خبر: 67858165 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

در موزه هنرهای معاصر تهران صورت گرفت؛

وزیر فرهنگ «باز نمایش آثار هنرمندان ایران در شصتمین دوسالانه ونیز» را افتتاح کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز شنبه (۶ مرداد) با حضور در موزه هنرهای معاصر از نمایشگاه «نقشی بر سنگ» بازدید و «باز نمایش آثار هنرمندان ایران در شصتمین دوسالانه ونیز» را افتتاح کرد.

صاحب‌خبر -
 گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ، محمد خراسانی زاده مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی، محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، مرتضی حیدری هنرمند نقاش، علیرضا ذاکری طرح و نقاش، مرتضی اسدی و عبدالحمید قدیریان هنرمندان شرکت کننده در دوسالانه ونیز، وزیر فرهنگ را در این بازدید همراهی می کردند.

نمایشگاه هنر‌های تجسمی با عنوان «نقشی بر سنگ»، با آثاری از هنرمندان بین المللی درباره موضوع فلسطین در موزه هنر‌های معاصر تهران برپا شده است.

موزهٔ هنرهای معاصر تهران شامل جامع‌ترین و مهم‌ترین گنجینه‌های هنر مدرن در خارج از اروپا و آمریکای شمالی و مالک یکی از ۵ تا ۱۰ مجموعهٔ مهم هنر نوگرا در دنیاست.

این موزه دارای کارهای مهمی از جنبش‌های هیجان‌نمایی انتزاعی، پاپ آرت، مینی‌مالیسم، مفهومی، و فوتورئالیسم است.

در گنجینهٔ دائمی موزه بیش از ۳۰۰۰ اثر ارزشمند از نخبگان هنرهای تجسمی نگهداری می‌شود که نزدیک به ۴۰۰ عدد از آن‌ها، دارای ارزش استثنایی هستند.

از جمله آثار مهم موزه، می‌توان به کارهای شاخصی از گوگَن، رُنوار، پیکاسو، ماگریت، ارنست، پولاک، وارهول، لُویت، و جاکومتی اشاره کرد.

موزهٔ هنرهای معاصر تهران همچنین مالک مجموعهٔ بسیار مهم و جامعی از هنر نوگرا و معاصر ایران است.

نظر شما