شناسهٔ خبر: 67861933 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

علم‌الهدی مطرح کرد؛

رویداد سرزمین تمدن ها چهره فرهنگی مقاومت را ترسیم کرد 

زینب رازدشت تازکند

همسر شهید جمهور گفت: برخی تصور می کنند مقاومت تنها چهره ای نظامی دارد در حالی که مقاومت چهره ای فرهنگی دارد و رویداد سرزمین تمدن‌ها چهره فرهنگی مقاومت را ترسیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جمیله علم الهدی همسر شهید جمهور در آئین افتتاح بزرگترین رویداد فرهنگی تهران با عنوان سرزمین تمدن ها که شامگاه امشب شنبه 6 مرداد در مجموعه برج میلاد برگزار شد، با قدردانی از برپایی این نمایشگاه گفت: تمدن ایران بی نظیر بوده و آنچه از تمدن باقی می ماند حقیقت است. بر خلاف فلسفه های غربی، حقیقت چیزی است که به دست انسان شکل می گیرد و حقیقت در تمدن ما به دست انسان شکل گرفته است.

وی افزود: به جا است که در تهران موضوع مقاومت به عنوان یکی از عناصر حقیقت به تصویر کشیده شود و لازم است جنبه های فرهنگی آن به تصویر کشیده شود.

همسر شهید جمهور با بیان اینکه نسخه جمهوری اسلامی در مقابل دیکتاتوری قراردارد، گفت: ایران پیشرو برای جهان آینده حرف های بیشتری دارد. یکی از دلایل جذابیت شهید رئیسی این بود که نسخه ای جذاب و عینی و شیرین را از ایران و مقاومت به جهانیان نشان دهد.

وی ادامه داد: برخی تصور می کنند مقاومت تنها چهره ای نظامی و خشن دارد در حالی که مقاومت چهره ای فرهنگی و اجتماعی دارد و نمایشگاه سرزمین تمدن ها نشان دهنده وجهی از مقاومت مردم است.

علم الهدی گفت: باید فرهنگ شهادت پرور را در مقابل فرهنگ فساد و فحشا معرفی کنیم. از شهردار تهران که چنین برنامه ای را در تهران طراحی و اجرا کرده اند، قدردانی می کنم و امیدوارم چنین نمایشگاه هایی بیش از گذشته برگزار شود.‌

نظر شما