شناسهٔ خبر: 67854359 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تقدیر سرپرست ریاست جمهوری از وزیر راه و شهرسازی و همه مسئولان وزارتخانه

سرپرست ریاست جمهوری با اشاره افتتاح ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام گفت: با افتتاح ترمینال جدید فرودگاه ایلام ظرفیت آن به ۱۴۸ پرواز در هفته افزایش یافت که اتفاق بسیار خوبی است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در آیین افتتاح پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی شامل ترمینال‌های جدید فرودگاه‌های شهدای ایلام و شهدای رامسر همچنین پروژه دو خطه اهواز-اندیمشک اظهار کرد: به درستی رئیس جمهور شهیدمان بحث توسعه حمل و نقل در کشور را بستر اصلی توسعه کشور تشخیص داد چرا که ما کشوری حداقل با ۱۵ کشور همسایه هستیم و این ظرفیت بسیار بزرگی برای کشور عزیزمان است.

وی با تقدیر از وزیر راه و شهرسازی و همه مسئولان این وزارتخانه، افزود: این وزارتخانه ابعاد مختلفی دارد و بخش عمده‌ای از توسعه کشور به این وزارتخانه مرتبط است. همچنین مهم‌ترین نقطه تعامل کشور‌های همسایه با ایران همین بحث ترانزیت است، لذا بیشترین فشار بر این وزارتخانه بود و انصافاً کار به خوبی انجام شد.

مخبر با اشاره به مشکلات در راه توسعه کشور گفت: مسیری که توسط رئیس‌جمهور شهید انتخاب شد مسیر درستی بود و مقام معظم رهبری نیز به این موضوع اشاره فرمودند. ایران به عنوان کشور پهناور حداقل با ۱۵ کشور همسایه است که برخی از آن‌ها به اندازه چند کشور وسعت و ظرفیت دارند و ظرفیت بزرگی برای توسعه و رشد و اشتغال کشور محسوب می‌شوند.

سهم بالای وزارت راه و شهرسازی در توسعه کشور

وی از مهرداد بذرپاش و وزارت راه و شهرسازی تشکر کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی با دربرگیری مسکن و راه‌های زمینی و هوایی و ریلی و دریایی، یک وزارتخانه بسیار گسترده با ابعاد مختلف است که درصد زیادی از توسعه کشور به این وزارتخانه بستگی دارد.

سرپرست ریاست جمهوری ادامه داد: رئیس جمهور شهید از ابتدا جلسات پیگیری را در این وزارت خانه دنبال می‌کرد.

مخبر افزود: کشور‌های منطقه هم بزرگ‌ترین و مهم‌ترین علاقه خود برای تعامل با ایران را بحث ترانزیت مطرح می‌کرند؛ اتصال آب‌های شمال به جنوب و خلیج فارس و دریای عمان، هم به لحاظ زمانی و هم قیمت تمام شده برای کشور‌های صاحب بار حائز اهمیت بود.

وی با بیان اینکه انصافاً در این وزارت خانه کار شد؛ تصریح کرد: بخش‌های توسعه‌ای کشور ۱۰ سال دچار نقص جدی شده بود و نمی‌شود عقب افتادگی ۱۰ ساله را در ۲ سال به نقطه مطلوب رساند.

 سرپرست ریاست جمهوری در ادامه بیان کرد: افتتاح ترمینال فرودگاه ایلام، افتتاح ترمینال فرودگاه رامسر در شمال و تکمیل پروژه دو خطه راه آهن اندیمشک-اهواز برای خدمت به مردم انجام شد و در صورت انجام نشدن آن‌ها برای مردم دردسر ایجاد می‌شد.

مخبر گفت: با افتتاح ترمینال جدید فرودگاه ایلام ظرفیت آن از ۲۱ پرواز به ۱۴۸ پرواز در هفته افزایش می‌یابد که اتفاق بسیار خوبی است.

وی در پایان یادآور شد: انتقال حجاج، گرمای هوا و ماندن حجاج در عربستان می‌توانست مسأله ایجاد کند، اما به خوبی عملیات انجام شد و من صمیمانه از وزارت راه تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

نظر شما